«Позивний “Бандерас”» провалився у прокаті. Сценарист звинувачує кінопрокатника

Автор:
Лєна Ковальчук
Дата:
«Позивний “Бандерас”» провалився у прокаті.  Сценарист звинувачує кінопрокатника

Фільм «Позивний “Бандерас”» режисера Зази Буадзе вийшов у прокат 11 жовтня. Це військова драма з елементами детективу, що розповідає історію розвідника в зоні антитерористичної операції на Донбасі. Вихід фільму приурочили до Дня захисника України, але напередодні премʼєри про нього майже ніхто не знав — не було навіть зовнішньої реклами.

На своїй сторінці у Facebook фільм піарили президент Петро Порошенко і міністр культури Євген Нищук, але в перший тиждень прокату стрічку подивилися всього 9 тисяч глядачів. Користувачі Facebook писали гнівні пости про навмисний злив нового патріотичного кіно та повне ігнорування рекламної кампанії.

У прокат фільм випустила компанія UFD — другий за величиною дистрибʼютор кінопродукції на українському кіноринку. UFD звинуватили в упередженості щодо фільму про військові дії на Сході України, тому що власником 55% акцій компанії є кінопродюсер і громадянин Росії Міхаель Шліхт. Хоча ця ж компанія випускала у прокат «Кіборгів», які в перші вихідні зібрали 8 мільйонів гривень і тоді очолили прокатний рейтинг.

Зйомки фільму «Позивний “Бандерас”».

Facebook / Позивний Бандерас

За перші прокатні вихідні фільм «Позивний “Бандерас”» подивилися всього 9 тисяч глядачів, він зібрав 753 тисячі гривень. За другий тиждень збори зросли ще на 917 тисяч гривень. Для порівняння: інший український фільм — «Скажене весілля», який вийшов напередодні, за перший тиждень зібрав 13 мільйонів гривень.

Перший провальний тиждень прокату спонукав його творців, а саме сценариста Сергія Дзюбу, почати кампанію із захисту фільму в Facebook. Він вважає, що стрічку хотіли прибрати з кінотеатрів ще після першого тижня прокату. На думку Дзюби, сеанси були незручними: або рано вранці, або пізно ввечері.

Кадр з фільму «Позивний “Бандерас”».

Держкіно

Бюджет картини «Позивний “Бандерас”» склав 39 мільйонів гривень, близько 20 з них виділило Держкіно. На промо-кампанію з цих грошей пішло всього 700 тисяч гривень, яких, за словами продюсера Сергія Баранова, не вистачило.

«Ще за рік до премʼєри фільму ми вели переговори з прокатником про майбутню стратегію просування, і премʼєра напередодні Дня захисника України здавалася нам вдалим рішенням». Рекламна кампанія була швидше спрямована на просування в інтернеті, зокрема у Facebook.

«Я не вірю, що наш фільм спеціально саботували. Ми схибили з рекламою, але звідки ми могли знати, що в іншого українського фільму — «Скажене весілля» [стрічка вийшла в прокат за тиждень до «Позивного “Бандерас”»] — буде такий успіх. Вони відхопили частину нашої каси, і з цим уже нічого не поробиш», — говорить продюсер фільму.

Кадр з фільму «Позивний “Бандерас”».

Справді, на хвилі успіху в прокаті кількість сеансів «Скаженого весілля» на другому тижні лише зросла. Цього ж тижня йшли фільми «Веном» і мелодрама Бредлі Купера «Зірка народилася», а покази стрічки«Позивний “Бандерас”» переставляли в кінотеатрах на все більш незручний час.

Режисер фільму Заха Буадзе відмовився коментувати ситуацію з прокатом, але в цілому залишився ним незадоволений. Офіційна презентація фільму пройшла в чотирьох містах: Києві, Івано-Франківську, Житомирі, Тернополі. На другому тижні прокату навіть у великих кіномережах залишився лише один сеанс на день.

У Львові охочі підтримати фільм власним коштом розмістили сітілайти з рекламою по місту. Сценарист Сергій Дзюба каже, що в Києві зовнішньої реклами картини він не зустрічав, і не розуміє, чому так сталося. Він бачив її тільки на рекламних екранах у відділеннях Приватбанку і «Нової Пошти», але це, на його погляд, зовсім не ефективно.

У мережі кінотеатрів «Планета кіно» фільм зняли з прокату на другому тижні у Львові, Харкові, Сумах та Одесі. Залишився тільки один денний сеанс у київському кінотеатрі. Піар-директор «Планети кіно» Віра Щербакова підтвердила, що «Позивний “Бандерас”» справді був у прокаті всього тиждень.

«Це нормальний період прокату для більшості фільмів. Покази фільму тривають у Києві, де його можна побачити аж до 24 жовтня».

Режисер Заза Буадзе на зйомках фільму.

Facebook / Позивний Бандерас

Продюсер каже, що його і прокатника не можна звинувачувати в саботажі фільму, тому що вони перші будуть відповідати за цей провал своїми грошима.

«Ми зрозуміли, що зробили щось не так, і вже під час прокату намагалися скоригувати рекламну кампанію. Начебто другий тиждень був для нас вдалішим, і зали заповнилися, але точних даних бокс-офісу в мене ще немає».

Ситуація з фільмом «Позивний “Бандерас”» нагадує минулорічний прокат фільму «Кіборги». Його теж приурочили до Дня збройних сил України. Але «Кіборги» почали просідати після першого тижня прокату у звʼязку з виходом чергової частини «Зоряних війн». Тоді Держкіно звинуватило кінопрокатні мережі в умисному скороченні кількості кінокопій «Кіборгів» та змусило продовжити показ українського фільму ще на кілька тижнів, чого не сталося з фільмом «Позивний “Бандерас”».