Справжній штаб. Психіатр, піарник і партійний функціонер — хто веде мера Львова Андрія Садового у президенти

Автор:
Марія Жартовська
Дата:

Міський голова Львова і лідер партії «Самопоміч» Андрій Садовий вперше балотуватиметься у президенти. Про це він заявив третього жовтня, невдовзі на вулицях з’явилися його передвиборчі борди зі слоганом «Андрій Садовий. Наступний». У кандидата в президенти є кілька головних проблем: його мало знають на півдні та сході, у нього немає команди для великої кампанії та достатнього фінансування для швидкого нарощування рейтингу. За результатами останнього соцопитування «Центру Разумкова», проголосувати за Садового готові 1,8% українців. Поки у його штабі — три ключових людини. Хто вони і що радять кандидатові від заходу — читайте у третій частині спецпроекту «Справжній штаб».

Олег Лаврик, голова штабу

Голова виконкому «Самопомочі» і нардеп Олег Лаврик в партії з моменту її заснування — з 2012 року. До цього він працював банкіром і аналітиком. Згодом став депутатом Львівської міськради. Лаврик — людина з найближчого оточення мера. Він очолював партійні передвиборчі штаби під час дострокових парламентських виборів 2014 року і місцевих 2015-го, коли Садового переобрали міським головою. 

Пропозицію очолити президентський штаб Лаврик отримав безпосередньо від Садового. «Є виборча кампанія, яку очолює кандидат. Штаб організовує завдання передвиборчої кампанії — це руки, ноги, колеса, щоб усе рухалося та бігало. Все відбудовується на базі партійної мережі та осередків», — грубо описує схему роботи голова штабу.

Зараз його завдання — працювати над впізнаваністю Садового. Для цього у великих містах розмістили борди та сітілайти зі слоганом «Наступний». Договори на розміщення бордів підписані до першого листопада. Далі вирішуватимуть, чи продовжувати роботу із зовнішньою рекламою і, якщо так, що писати на бордах. Лаврик розповідає, що меседжі змінюватимуться кожні два-три тижні. «Кампанія базуватиметься на баченні розвитку країни нашим кандидатом», — розмито коментує він, відмовляючись говорити про деталі.

Упізнаваність Садового в масштабах країни має покращити і його тур українськими містами — Urban Talks. Фактично ці дискусії на тему проблем розвитку міст — частина його кампанії. Однак Лаврик стверджує, що це власна ініціатива Садового, і реалізує він її без допомоги штабу.

Олег Березюк, ідеолог і стратег

Голова парламентської фракції «Самопоміч» Олег Березюк — за освітою психолог. Університетський диплом він отримав у США, а потім шість років працював психіатром в Україні. З 1996 по 2006 рік мав авторську програму «Давайте поговоримо» на радіо Lux.fm, що входить у медіа-групу Садового «Люкс».

Березюк працює з Садовим більше 12 років. На дострокових парламентських виборах 2014-го він розробляв політичну стратегію. Зараз у нього та ж сама задача плюс ідеологія. Його ключове переконання — кампанію треба будувати на особистому спілкуванні кандидата з виборцями. Тільки так можна отримати голоси тих, хто ще не визначився з вибором. За різними соцопитуваннями, таких зараз від 17 до 24%.

Ще одна ідеологічна настанова Березюка — Садовий мусить іти на президентські вибори окремо, без союзників. Об'єднатися йому пропонував голова партії «Громадська позиція» Анатолій Гриценко. Однак Березюк переконаний, що партія — це одне прізвище, і Садовий має пропонувати власну ідеологію, філософію та реалізацію. Крім того, Березюк уважно ставиться до людей, які входять у партійну команду, а Гриценка вважає «частиною постколоніальної системи управління державою».

Остап Процик, медіа-радник

Процик починав журналістом у телерадіокомпанії «Люкс». Згодом став генеральним директором «Львівського медіафоруму» — найбільшої української конференції медійників. Завдяки цьому в нього гарні стосунки та зв'язки з ключовими журналістами країни.

Процик працює з Садовим 12 років, з моменту обрання останнього мером. Тоді він керував управлінням інформаційної політики та зовнішніх відносин Львівської міської ради. Пізніше став радником Садового з інформаційних питань, очолив департамент комунікації «Самопомочі» і керував медіа-кампанією партії на парламентських виборах 2014 року.

Зараз завдання Процика — медійна підтримка кандидата, просування основних меседжів кампанії, створення її загальної стилістики. До його департаменту входить кілька людей. Їх відповідальність — «все, що стосується інформаційних каналів партії». Свої ідеї департамент поширює через обласні та місцеві осередки «Самопомочі». Меседжі змінюватимуться приблизно раз на місяць.

Процик запевняє, що зараз консультує Садового виключно з питань просування бренду Львова, хоча визнає, що брав участь у розробці стартового повідомлення — «Наступний».

У просуванні Садового Процик може розраховувати на ресурси медіа-холдингу «Люкс». Він належить дружині мера та його бізнес-партнеру, гендиректорові холдингу Роману Андрейку. На ресурсах компанії, зокрема сайті «24», часто виходять новини про Садового та його заяви. Медіа-напрямок Процик і Андрейко ділять просто: для першого це канал комунікації, для другого — бізнес.


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо

Якими виростуть мільйони дітей, які виховуються на YouTube з раннього дитинства? Коротко переказуємо великий репортаж журналу The Atlantic

Автор:
Гліб Гусєв
Дата: