Лідери протесту автовласників на «єврономерах» розраховують на вето президента і планують нову акцію — бліц голови «Авто Євро Сили» theБабелю

Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:
Лідери протесту автовласників на «єврономерах» розраховують на вето президента і планують нову акцію — бліц голови «Авто Євро Сили» theБабелю

Sergii Kharchenko / NurPhoto via Getty Images

Власники автомобілів з єврономерами протестували під Верховною Радою на початку місяця, а 20—21 листопада влаштували акцію протесту під стінами парламенту і заблокували дороги у 46 містах України. Вони виступають проти нового способу розрахунку вартості акцизу при розмитненні, який враховує вік автомобіля. Відповідні поправки до законодавства нещодавно ухвалила Верховна Рада — протестувальники сподіваються, що президент ветує закон або відправить його на доопрацювання. theБабель розпитав одного з лідерів протесту — голову ГО «Авто Євро Сила» Олега Ярошевича — про те, як проходила акція, чому вона закінчилася і чого ще хочуть учасники протесту. Публікуємо його відповідь у повній версії та короткому переказі.

Короткий переказ theБабеля

Президентові варто ветувати закон або повернути його до Ради, тому що скоро вибори, а в протесті беруть участь два мільйони людей. Буде ще одна акція, але яка — ми поки не скажемо, тому що самі не вирішили. З приводу перекриття трас. По-перше, ми не перекривали, а обмежували проїзд. По-друге, ми всіх попередили. По-третє, що ще ми могли зробити? Глави МВС Арсена Авакова ми не боїмося, він сам нашкодив своїй репутації: у нас була мирна демонстрація, а він наказав її розігнати. У жодній країні світу немає такого поняття, як «старий» чи «неекологічний» автомобіль.

Повна версія

Учора ми закінчили акцію, зараз чекаємо, коли закон [№8487, який змінив податок на ввезення легкових автомобілів] розгляне президент. Ми звертаємося до президента з відкритим листом, щоб він ветував цей закон або повернув його в Раду.

Думаю, що Петро Олексійович нас почує. Тому що ці люди ходять голосувати. Це більше двох мільйонів виборців та їхні сімʼї — вони точно не проголосують за нього, якщо цей закон буде підписаний. На його місці я б подумав про те, що за кілька місяців — президентські вибори. І люди вимагають для всієї України нових правил на авторинку. Я думаю, що він має прислухатися до нас і прийняти, скажімо так, правильне рішення.

Ми в будь-якому разі плануємо нову акцію, але поки її формат не визначений на сто відсотків. Ми поки ведемо перемовини, і як саме буде проходити акція — ще побачимо.

Олег Ярошевич під час протестів під Верховною Радою.

Гонтар Володимир / УНІАН

Заява міністра [внутрішніх справ Арсена Авакова про розблокування трас від мітингувальників] нам, в принципі, не завадила. Це більше зашкодило його репутації, тому що в день памʼяті Євромайдану він заявив, що буде силовими методами розганяти мирну демонстрацію. У нас точно немає варіанту боятися, тому що ми й так уже використали практично всі адекватні методи в межах чинного законодавства. І тепер люди жадають уже якихось більш радикальних дій.

Щодо блокування трас. По-перше, ми попереджали всіх про свою акцію. По-друге, це були не перекриття, а обмеження проїзду. І це не заборонено законом. Зрозуміло, що певні складнощі для проїзду ми створювали. Але іншого методу на сьогоднішній день ми, чесно кажучи, не змогли придумати і не розуміємо, як би це все інакше могло бути.

З приводу критики щодо ввезення в країну авто на єврономерах. У жодній країні світу немає такого поняття, як «старий» або «неекологічний» автомобіль. У деяких країнах і містах вживають заходів і покращень, які стосуються, наприклад, електромобілів. Так, із нового року не можна буде заїхати в центр Берліна на авто, крім Євро-5 [екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах, в Україні стандарт Євро-5 запроваджений з 2016 року]. Ці моменти сьогодні можна обговорювати. Але це максимально розвинені країни, а у нас немає ліберального закону про авторинок, його не було ще з початку незалежної України. І сьогодні ми, на жаль, стикаємося з тим, що треба якимось чином змінювати ці правила.