Вчені: Росія і Китай проводять експерименти з нагріванням атмосфери над Європою

Борис Васильківський

Росія і Китай обʼєднали свої сили, щоб провести експерименти з нагрівання повітряних мас над Європою і спробувати змінити один з шарів атмосфери для можливого військового застосування. Про це пише Newsweek з посиланням на китайських вчених.

За інформацією видання, у червні провели пʼять експериментів, і один з них викликав фізичні зміни в атмосфері на площі до 49 тисяч квадратних миль. Експеримент з нагрівання одного з шарів атмосфери проводився за 500 км від міста Васільсурськ в Нижньогородській області Росії.

Повідомляється, що експеримент викликав в атмосфері сплеск електричної активності, який містив в 10 разів «більше негативно заряджених субатомних частинок, ніж у навколишньому повітрі». У цей час температура у верхніх шарах атмосфери досягала 100 градусів за Цельсієм.

Видання повідомляє, що цього вдалося досягти активацією безлічі мікрохвильових антен, причому сумарна потужність випромінювання склала близько 260 мегаватів. Повідомляється, що дані про результати експерименту допоміг зібрати китайський супутник електромагнітного спостереження Zhangheng-1.

Результати були опубліковані в китайському науковому журналі Earth and Planetary Physics, вчені визнали їх «задовільними». Проте інші експерти відзначили, що така співпраця досить незвична, оскільки «задіяна дуже чутлива технологія».

Контроль над іоносферою став амбітним проектом для деяких збройних сил, оскільки він здатний порушити звʼязок супутників противника. Наприклад, США також взяли участь у багатомільйонному проекті під назвою «Програма високочастотних активних авроральних досліджень», також відомому як HAARP. Комплекс антен цього проекту розташований на Алясці, а фінансували проект американські військові.

Використання таких методів в іоносфері викликає стурбованість у критиків, які стверджують, що ці експерименти можуть вплинути на роботу людського мозку або спричинити зміни погоди та стихійні лиха.

Вчені підкреслили, що енергія, яка виділяється в іоносферу, не призначена для того, щоб викликати катастрофічні події по всій земній кулі.

«Такі дослідження повинні строго слідувати етичним принципам», — розповів в інтервʼю газеті The South China Morning Post професор університету Xidian Гун Шухонг.