Британський проєкт #knifefree проти носіння холодної зброї надрукував заклик на коробках зі смаженою куркою. У соцмережах назвали це образливим

Перегляди:
2321
Дата:

У Великій Британії правозахисники та журналісти розкритикували соціальну рекламу #Knifefree Міністерства внутрішніх справ, спрямовану проти носіння холодної зброї. Про це повідомляє Euronews.

Слоган кампанії надрукували на коробках зі смаженою куркою ТМ Morleyʼs, Chicken Cottage і Dixy Chicken в Англії та Уельсі. Усього було випущено понад 321 тис. «курячих» коробок у 210 точках фаст-фуду. На кришці всередині коробки написані історії людей, які врятувалися від ножового нападу.

Home Office

У чому сенс кампанії #Knifefree?

У 2018 році уряд Великої Британії запустив соціальний проєкт #Knifefree вартістю $1,9 млн. Його мета — знизити кількість правопорушень з ножовими сутичками і переконати молодь не носити холодну зброю. Аудиторія проєкту — до 21 року. Для каналів кампанії були обрані соцмережі, ТБ і зовнішня реклама — борди розмістили в найбільш криміногенних районах. Юристи та соціальні психологи розповідають молоді про правові наслідки, які настануть у разі застосування ножа. Крім того, озвучують реальні історії підлітків, які отримали ножові поранення.

Home Office

За що критикують?

Проте критики кажуть: кампанія спирається на стереотипи про те, що відвідують фаст-фуди і їдять смажену курку представники етнічних меншин та малозабезпечених верств населення. Міністр внутрішніх справ тіньового уряду Даян Еббот написала в Twiiter, що Міністерство внутрішніх справ «обрало ще одну грубу, образливу та дорогу кампанію».

Лейборист Девід Леммі написав: «Це якийсь жарт?! Чому вибрали магазини з курятиною? Що далі? #кавуни без ножів?»

Ці фаст-фуди часто відвідують темношкірі та молодь етнічних меншин, через що BBC припустило, що це було викликане «расизмом». Телеведуча BBC Ясмін Еванс поцікавилася, чому МВС Британії провело паралель між злочином з ножем і смаженою куркою. «Будь ласка, хто-небудь переконайте мене, і скажіть, що я помиляюся, коли бачу расизм».

За даними правоохоронців, 2018 і 2019 роки стали рекордними для Англії та Уельсу за кількістю злочинів із застосуванням холодної зброї. Минулого року поліція зафіксувала понад 14 тисяч таких випадків, у 2019-му кожен пʼятий, хто отримав попередження або засуджений за носіння ножа, був молодшим за 18 років. У Лондоні на кожні 100 тис. затриманих правопорушників 169 скоїли злочини з ножем.

А до чого тут смажена курка?

Як пише Euronews, цей расовий стереотип бере свій початок у Сполучених Штатах. Уперше ця асоціація зʼявилася в 1915 році в німому фільмі Девіда Гріффіта «Народження нації». Автор зобразив у ньому членів Ку-Клукс-Клану як героїв, а чорношкірих чоловіків (яких переважно грали білі актори з загримованими чорним обличчями) — як неосвічених і сексуально агресивних щодо білих жінкок. Протягом усього фільму чорношкірі «лиходії» пʼють і їдять смажену курку.