Світовий бум на канабіс: виробники отримують шалені прибутки, а лідери ринку платять мільйони за нові смаки

Автор:
Олександр Нечай
Дата:

Різке зростання цін на акції компаній, що займаються виробництвом канабісу, зробило їх інвесторів мільйонерами і навіть мільярдерами, пише Bloomberg. Харчова галузь переживає справжній бум на коноплі.

Яскравим прикладом стала компанія Tilray Inc. — виробник медичного канабісу, акції якої зросли в 13 разів з липня до вересня 2018 року. Очолюють компанію три давніх приятелі: Брендан Кеннеді, Майкл Блю і Крістіан Грох, які в 2010 році заснували Privateer Holdings Inc. в Сіетлі. Фірма інвестувала свої кошти в Tilray Inc, вартість якої наразі оцінюють у 7,2 мільярда доларів. Кеннеді і Грох до цього працювали в аналітичному відділі банку Кремнієвої долини.

Наступна в списку Canopy Growth Corp — найбільший у Канаді виробник медичної марихуани. Її оцінюють у 142,6 мільйона долларів. Очолює фірму Брюс Лінтон. Він є власником найбільшої фабрики з виробництва канабісу, яку заснував на базі колишньої шоколадної фабрики Hershey в тихому містечку Сміт-Фоллс, Онтаріо. Спочатку для Лінтона вирощування «зілля» було простим хобі, проте через енергійний характер переросло в прибуткове виробництво.

Вартість компанії Aurora Cannabis Inc. — виробника канабісу, що наразі веде перемовини з Coca-Cola, становить 95,1 мільйона доларів. Її засновник, Террі Бут, займався марихуаною ще в школі — продавав своїм одноліткам пакетики по 0,25 унції (7 грам) за 25 доларів (544 гривень) кожен. Цього року його компанія організувала найбільшу операцію з поглинання у всій канабіс-галузі. Террі Бут купив CanniMed Therapeutics за 1,23 мільярда доларів (26,79 мільярда гривень).

Aphria Inc. — фірму-виробника медичного канабісу, яку очолює Джон Сервіні, оцінюють у 144 мільйони доларів. Сервіні заснував свою Aphria після того, як кинув сімейний бізнес з продажу парникових помідорів та перцю. Aphria стала однією з перших публічних компаній, що торгують марихуаною.

Дедалі більше концернів і компаній зі світовим імʼям починають цікавитися конопляною галуззю та способами її використання у своєму бізнесі та виробництві. Так, американський виробник пива Constellation Brands інвестує 4 мільярди в канадську компанію Canopy Growth — одного з найбільших виробників продуктів і напоїв, що містять канабіс.

А нещодавно і Coca-Cola заявила, що планує розширити асортимент продуктів за рахунок марихуани.