Кільця Сатурну втрачають 45 тонн ваги щосекунди. Незабаром вони можуть зникнути

Євген Спірін

Матерія внутрішніх кілець Сатурна в останні роки дуже швидко падає в його атмосферу, що призведе до їх зникнення у найближчі роки. Стаття з дослідженням надрукована в журналі Science.

Група вчених проаналізувала дані, які отримав зонд «Кассіні». Місія зонда тривала близько 20 років, у вересні 2017-го проект «Кассіні» був закритий, а сам супутник згорів в атмосфері Сатурна.

«Виявилося, що кільця Сатурна падають в атмосферу планети і породжують справжню зливу. Лід, краплі води та пил рухаються так швидко, що кожну секунду Сатурн “зʼїдає“ приблизно 10—45 тонн матерії кілець».

Кільця D і C, які знаходяться найближче до планети, можуть зникнути за мить за космічними мірками — всього за 60 тисяч років. Кільце C, яке містить набагато більше матерії, пропаде приблизно через 700 тисяч років.

Вчені вважають, що за складом матерії кільця схожі з кометами: в них багато органіки, кисню й аміаку. Крім того, за даними «Кассіні», число частинок льоду і пилу, що падають на планету, на кілька порядків перевищувало те, що передбачалось в теорії. Теорія астрофізиків зводиться до того, що Сатурн не завжди мав свої кільця, однак поки не вдалося зʼясувати, що з ними відбувалося і як вони зʼявляються.