Доповідь для Сенату про втручання Росії у вибори: фокус на афроамериканську і праву аудиторії, Instagram як нове поле битви

Автор:
Борис Васильківський
Дата:

Пресс-служба Президента Российской Федерации

Росія під час кампанії з впливу на президентські вибори США 2016 року приділяла особливу увагу спільноті афроамериканців, повідомляє The New York Times з посиланням на доповідь для комітету з розвідки Сенату США.

Доповідь підготувала компанія з дотримання інформаційної безпеки New Knowledge (Остін, штат Техас) спільно з фахівцями Колумбійського університету.

Також New York Times згадує ще одну доповідь, присвячену російському втручанню і підготовану Проектом дослідження обчислювальної пропаганди Оксфордського університету і фірмою мережевого аналізу Graphika.

В обох дослідженнях відповідальність за втручання в американські вибори 2016 року покладається на «Агентство інтернет-досліджень», яке фігурує в розслідуванні спецпрокурора США Роберта Мюллера.

«Суперечності на расовому грунті і почуття відчуження по-справжньому існують в Америці протягом десятиліть. «Агентство інтернет-досліджень» не створювало їх. Воно експлуатує їх», — заявила один з авторів дослідження з New Knowledge Рене Диреста.

Згідно з дослідженням, в межах російської кампанії для роботи з афроамериканським співтовариством виділяли десятки акаунтів і сторінок, у той час як для інших етнічних і релігійних груп — одна або дві сторінки.

У доповіді згадується 81 сторінка в Facebook, імовірно створена «Агентством інтернет-досліджень».

З цих сторінок 30 були призначені для афроамериканців і мали 1,2 млн передплатників. При цьому для прихильників правих поглядів виділили 25 сторінок, які залучили 1,4 млн передплатників. Для адептів лівих поглядів було створено сім сторінок із майже 700 тис. передплатників.

The New York Times зазначає, що дві нових доповіді щодо російського втручання підтверджують попередні висновки щодо цілей кампанії Росії: допомогти республіканцеві Дональду Трампу, перешкодити кандидату від Демократичної партії Гілларі Клінтон перемогти, а також посилити наявні в американському суспільстві протиріччя.

При цьому в New Knowledge вважають, що Росія продовжує вести діяльність у цьому напрямку.

«Активні і безперервні операції з втручання тривають на кількох платформах», — наголошується в доповіді.

Як зазначає у свою чергу агентство AP, у доповіді йдеться, що, оскільки увагу було зосереджено на Facebook і Twitter у 2017 році, росіяни перенесли велику частину своєї діяльності в Instagram.

Так, мова йде про 187 млн взаємодій з користувачами Instagram, які можна охарактеризувати як вплив. Для Facebook цей показник становить всього 77 млн.

«Instagram був важливим фронтом у діяльності Агентства за впливом, що керівники Facebook, мабуть, уникали згадувати в показаннях Конгресу», — пишуть дослідники.

На думку авторів доповіді, «Instagram, ймовірно, стане ключовим полем битви на постійній основі».

У доповіді наголошується, що російська діяльність виходить далеко за межі Facebook, Instagram і Twitter, і охоплює безліч невеликих сайтів. Зокрема, у доповіді йдеться про те, що соцмережі використовували, щоб напередодні американських виборів-2016 мотивувати користувачів гри Pokemon Go використовувати політично суперечливі нікнейми в грі.

У звіті обговорюють і ще більш нетрадиційні способи, якими російські облікові записи намагалися впливати на американців, наприклад, продаж товарів з певними меседжами, специфічні запити, пропозиції про роботу і навіть лінії допомоги, які могли б спонукати людей несвідомо розкривати конфіденційну інформацію, що могла бути використана проти них.