Учені виявили біля мертвої зірки невідомий гігантський обʼєкт

Ольга Матвєєва
Учені виявили біля мертвої зірки невідомий гігантський обʼєкт

Pixabay

Група астрономів знайшла джерело гамма-променів високих енергій поруч із залишками наднової зірки G24.7+0.6. Що саме створює випромінювання, яке розповсюджується у простір приблизно в сотню світлових років, поки незрозуміло. Про це повідомляють Phys.org.

Поки обʼєкт назвали MAGIC J1835-069. Він знаходиться за 16,3 тис. світлових років від Землі. Залишки наднової зірки, яка вибухнула приблизно 9,5 тис. років тому, мають складну структуру. Частина з них швидко розширюються і мають пульсар (джерело випромінювання) в центрі. Такі залишки дуже сильно прискорюють частинки до дуже високих енергій.

З допомогою трьох телескопів, один з яких — космічний гамма-телескоп Fermi, вченим вдалося обстежити G24.7+0.6. Вони знайшли джерело випромінювання високих енергій і встановили його протяжність — близько 98 світлових років.

Поки природу цього обʼєкта ще остаточно не зʼясували, втім фахівці вважають, що це явище можна пояснити високою швидкістю космічних променів усередині залишків наднової зірки.

• Залишки наднових зірок — це переважно рештки масивних зірок, які завершили свій цикл величезними вибухами.
  • Наднова зірка, або спалах наднової — явище, під час якого зірка різко збільшує свою яскравість, а потім повільно згасає
  • Астрономи знайшли новий клас планет, що містять дуже багато елементів, з яких складаються сапфіри і рубіни. Цілком можливо, що вони можуть виблискувати.