В мережу злили секретні дані журналістів Російської служби BBC у відповідь на публікацію The Times. Що відбувається?

Автор:
Борис Васильківський
Дата:

Минулого тижня в британській пресі з'явився список співробітників російського ЗМІ Sputnik. У відповідь на це в російських соцмережах опублікували список 44 співробітників Російської служби BBC, проте в ньому виявилися дані, які могли бути отримані тільки від держорганів.

Що сталося?

23 грудня британська газета The Times опублікувала список з восьми співробітників единбурзького бюро російського агентства Sputnik, яке входить в корпорацію RT (раніше — Russia Today).

У список The Times потрапили репортери і менеджери, а також голова IT-відділу. Газета оприлюднила їх імена і фотографії та зазначила, що ці люди працюють за вказівкою з Кремля, займаючись спробами дестабілізувати ситуацію в Сполученому Королівстві.

Офіційний представник МЗС РФ Марія Захарова 24 грудня заявила, що зовнішньополітичне відомство Росії «розробляє питання контрзаходів» до цієї публікації.

Удар із соцмереж

25 грудня в соцмережі «ВКонтакте» був опублікований список з 44 імен з фотографіями працюючих у Москві журналістів і співробітників Російської служби BBC. Автори списку не пояснили, чому у відповідь на публікацію The Times вони зливають у мережу дані працівників іншого медіа.

Посилання на цей список, продубльоване також на сайті Pikabu, поширила низка російських видань. Пізніше деякі такі публікації були видалені.

BBC в офіційному зверненні засудила такі дії щодо своїх співробітників.

«BBC керується строгими редакційними правилами і не публікувала особистих даних журналістів інших ЗМІ, оскільки для цього не було редакційних причин або виправдань. Ми розчаровані необґрунтованою публікацією даних нашої московської команди деякими інформаційними каналами», — йдеться в заяві BBC.

При цьому прес-секретар президента Росії Дмитро Пєсков 28 грудня засудив дії The Times, але не відповідну публікацію списку журналістів BBC в соцмережах.

«Ну а що ж ви хотіли? Скажімо так, ми хоч, як сказав Путін, не є прихильниками кодексу Хаммурапі [принцип «око за око»], але це тільки ми в офіційному плані», — заявив Пєсков.

Що не так з російським списком?

Кілька співробітників BBC розповіли виданню «Проект» про те, що деякі імена і фотографії з російського списку його укладачі могли отримати тільки від російського МЗС або Федеральної міграційної служби країни.

За інформацією видання, як мінімум щодо двох співробітників у списку використані фотографії з закордонних паспортів, яких немає у відкритому доступі.

«Знайти інші фотографії автори не змогли — у цих працівників BBC або немає акаунтів у соцмережах, або в їхніх облікових записах відсутні фотографії», — зазначає видання.

Також передбачають, що опубліковані списки співробітників BBC базовані на поданій в МЗС РФ інформації: до них потрапили тільки акредитовані міністерством співробітники корпорації.

«Тому там немає, в тому числі, генерального продюсера Російської служби BBC Андрія Горянова і ще кількох співробітників, які не подавали заявку або не встигли отримати акредитацію в міністерстві», — пояснює «Проект».

Крім того, за інформацією видання, у кількох працівників BBC вказані реальні імена і прізвища, а не псевдоніми, під якими вони публікуються. Також у списку є і люди, яких у відкритих джерелах ніколи не згадували як співробітників BBC.

У свою чергу, Захарова заявила радіостанції «Говорить Москва», що дані журналістів, які опинилися в мережі, не можуть бути секретними.

«Хіба вони засекречені?! Ні. Це не так. Вони всі є в соцмережах», — вважає представник МЗС РФ.


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо