«Деполітизував новини і робив ремонти». Голова Наглядової ради «Суспільного» Тетяна Лебедєва розповіла, за що звільнили Аласанію

Дата:

Facebook / Зураб Аласанія

Причинами звільнення голови Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) Зураба Аласанії стали «дії, несумісні з місією, метою і принципами роботи ТРК, зазначеними у статуті». Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила голова Наглядової ради НСТУ Тетяна Лебедєва.

Вона опублікувала фрагмент проекту рішення Наглядової ради про дострокове припинення контракту з Аласанією.

Документ складається з пʼяти пунктів. У ньому говориться, що Аласанія «делегував ключові виконавчі функції директорату: виконавчому директору, його заступнику, керівникам департаментів, тим самим створивши паралельну структуру на чолі з виконавчим директором (з обсягом повноважень більшим, ніж у членів правління)». Автори зазначили, що за 15 місяців на роботу «дублюючих органів» було витрачено понад 8 млн грн.

Другим пунктом зазначено, що Аласанія вів «суперечливу фінансову політику»: «Одночасно оголошував режим жорсткої економії та паралельно робив ремонти, виплачував премії і робив закупівлі».

Крім того зазначено (а потім викреслено олівцем), що Аласанія належним чином не організував мовлення каналу «UA:Перший», у звʼязку з чим не були висвітлені оперативно ряд важливих подій, таких як хресний хід за єдину помісну церкву в липні 2018 року і засідання Генасамблеї ООН у вересні 2018 року з виступом президента Петра Порошенка.

Автори документа також дописали, що під керівництвом Аласанії НСТУ впроваджувала помилкові принципи «відсторонення від влади» і «деполітизації новин». Голова Наглядової ради додала, що остаточна мотивація припинення контракту з Аласанією буде оприлюднена найближчими днями.

Утримувалася від коментарів, бо не можу цього робити, поки не затверджено протокол. Але...У зв’язку з тим, що низка...

Gepostet von Тетяна Лебедєва am Freitag, 1. Februar 2019

До речі, сам Аласанія раніше в інтервʼю theБабелю заявив, що головною причиною відставки стала відмова розміщувати політичну рекламу. «Так, це теж вплинуло на рішення. Багато кого розлютило, що ми перед виборами не робили 20 депутатських хвилин. Раніше було таке, і вони записані в законі, але ми цього не робимо. Наглядова рада дуже чутлива до таких тем. Прийде один лист зі скаргами, і вони вже трясуться. Антикорупційні розслідування, такі як «Схеми» і «Наші гроші», теж дуже сильно всіх дратували», — розповів медіа-менеджер.

  • Національна суспільна телерадіокомпанія України («Суспільне мовлення») працює на двох загальнонаціональних телеканалах: «UA: Перший» та «UA: Культура»; трьох загальнонаціональних радіоканалах: «UA: Українське радіо», «UA: Радіо Промінь» та «UA: Радіо Культура», міжнародному Radio Ukraine International, цілодобовому онлайн-радіо для малят «UA: Казки», а також на регіональних теле- і радіоканалах. Загалом — 26 телеканалів та 28 радіостанцій. Діяльність НСТУ контролює Наглядова рада, до якої входять депутати від всіх фракцій Ради та девʼять членів від громадських обʼєднань.
  • Зураба Аласанию достроково усунули з посади голови Національної суспільної телерадіокомпанії України» увечері 31 січня. Тимчасовим главою «Суспільного» призначили члена правління НСТУ Миколу Чернотицького.
  • Народний депутат від «Блоку Петра Порошенка» Мустафа Найєм заявив, що члени Наглядової ради, які голосували за звільнення Зураба Аласанії, почали відкликати свої голоси.