NASA: Зріс ризик зіткнення Землі з одним із пʼяти найбільш небезпечних астероїдів

Ольга Матвєєва

У своєму останньому оновленні Координаційний центр навколоземних обʼєктів Європейського космічного агентства (ESA) перемістив астероїд 2018XB4, також відомий як Апофіс, у ТОП-10 потенційно небезпечних навколоземних обʼєктів. Агентство переконане, що недавні спостереження вказують на більшу ймовірність того, що гігантський космічний обʼєкт влетить в Землю. Наразі він вважається пʼятим найбільш небезпечним. Про це пише Express.

Діаметр астероїда складає 70 метрів — цього достатньо для руйнівного впливу на планету. Експерт з відстеження астероїдів від Amazon Primes попередив, що приблизно через 20 років «Апофіс буде ближчим до Землі, ніж супутники звʼязку».

«Зараз шанси космічного зіткнення здаються незначними, але якщо щось на кшталт Апофіса влетить в Землю, ви не захочете бути там», — додає він.

За оцінками ESA, Апофіс має «ймовірність зіткнення з Землею в 2092 році близько 1 до 7000».

Стів Чеслі, науковець NASA, разом з Полом Ходасом з лабораторії реактивного руху NASA тепер пророкують, що зіткнення може статися 13 квітня 2036 року.

«Оновлені обчислювальні методи і нові доступні дані вказують на те, що ймовірність зіткнення з Землею 13 квітня 2036 року знизилася з одного на 45 000 до приблизно чотирьох на мільйон».

Такі небезпечні обʼєкти часто пролітають повз Землю під час своєї подорожі навколо Сонця, але рідко контактують з нею.

З 19 563 астероїдів і 107 виявлених комет тільки 817 перебувають у «Списку ризиків» Координаційного центру навколоземних обʼєктів.

• Апофіс у єгипетській міфології — величезний змій, що втілює морок і зло, споконвічна сила, що уособлює Хаос, одвічний ворог бога сонця Ра. Його завданням було поглинути сонце і занурити Землю в вічну темряву.
  • Астрономи виявили над Землею невеликий обʼєкт, що нагадує «порожній мішок для сміття». Його діаметр становить лише кілька метрів, і він дуже легкий.
  • Астрономи вперше виявили тіло радіусом 1,3 км на краю Сонячної системи. Цей обʼєкт допоможе пролити світло на процес формування планет.