Астрономи виявили біля Венери обʼєкт з найкоротшим роком серед астероїдів Сонячної системи

Ольга Матвєєва

JPL-Caltech / Space Science Institute / NASA

Астрономи в США виявили незвичайний астероїд 2019 AQ3, він обертається близько до Сонця і облітає його всього за 165 днів. Його орбіта змушує вчених шукати інші подібні об'єкти. Про це пише Science Alert.

165 днів — найкоротший рік, коли-небудь бачений на астероїді Сонячної системи.

«Ми знайшли незвичайний об'єкт, чия орбіта ледь відхиляється від орбіти Венери — це велике відкриття», — сказав астроном Кванжі Йе з Центру обробки та аналізу інфрачервоних сигналів (IPAC) у Каліфорнійському технологічному інституті.

На підставі архівних даних і нових спостережень дослідники змогли зробити точний розрахунок орбіти 2019 AQ3 у цьому році. Він рухається петлею, яка проходить над і під орбітальної площиною Сонячної системи. Його діаметр становить майже півтора кілометра.

Новий астероїд зарахували до сімейства Атіри. У нього входять астероїди, у яких орбіти перебувають усередині орбіти Землі. Всього знайдено лише 20 таких астероїдів (відомо приблизно 800 тисяч). Групу назвали за імʼям першого її представника — астероїда Атіри, виявленого в 2003 році і названого імʼям індійської богині племені пауні.

• У своєму останньому оновленні Координаційний центр навколоземних об'єктів Європейського космічного агентства (ESA) перемістив астероїд 2018XB4, також відомий як Апофіс, у ТОП-10 потенційно небезпечних навколоземних об'єктів.
  • Астрономи виявили над Землею невеликий об'єкт, що нагадує «порожній мішок для сміття». Його діаметр становить лише кілька метрів, і він дуже легкий.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо