ЗМІ повідомили, що Порошенко виграв позов проти корпорації BBC. Насправді — ні

Перегляди:
16823
Автор:
Костя Андрейковець
Дата:

Наприкінці тижня декілька українських ЗМІ повідомили, що президент Петро Порошенко виграв позов у корпорації BBC за публікацію про першу зустріч з президентом Дональдом Трампом, але виявилося, що це не так. Насправді Високий суд Лондона тільки почав попереднє слухання справи.

У чому суть позову?

У травні 2018 року BBC опублікувало матеріал, в якому йшлося, що посередники Порошенка заплатили особистому адвокату Дональда Трампа Майклу Коену близько $400 тисяч за організацію першої зустрічі між главами держав у червні 2017 року. В адміністрації президента назвали відвертою брехнею публікацію ВВС і вимагали спростування. Адвокати Порошенка заявили, що подали позов проти корпорації, і що таке твердження не відповідає дійсності і «завдає серйозної шкоди репутації президента».

Що писали українські ЗМІ?

7—8 лютого низка українських видань з посиланням на британську PressGazette повідомила, що Високий суд Лондона «визнав матеріал однобоким», і таким чином Порошенко виграв суд.

«Президент України Петро Порошенко виграв справу у Високому суді Лондона, який постановив, що стаття "BBC" про нібито давання хабара українським лідером Президенту США Дональду Трампу, є наклепом», — написало одне з видань.

Крім того, зазначалося, що суддя відмовив ВВС в отриманні дозволу на оскарження рішення.

Що було насправді?

Насправді Високий суд Лондона 7 лютого провів попереднє слухання справи і розглядав докази сторін.

Представники BBC стверджували, що в статті не було прямих підтверджень того, що Порошенко особисто знав про платіж, а тому це не є прямим наклепом і звинуваченням у корупції. Адвокати у відповідь стверджували, що публікація завдала істотної шкоди іміджу президента України.

Врешті суддя Нікклін попросив сторони представити широкий обсяг доказів до «повного судового розгляду за позовом Порошенка про наклеп».

theБабель звернувся за поясненням ситуації до представників корпорації BBC, а також до юристів, які представляють інтереси Петра Порошенка. На момент виходу публікації коментарів у розпорядженні редакції не було.

  • У вересні 2018 року «Радіо Свобода» оприлюднило текст позову Порошенка до ВВС. Президент просив, щоб Високий суд Лондона зобов'язав ВВС компенсувати йому збитки за публікацію про платежі за зустріч з Трампом. Він просив, щоб суд зобов'язав ВВС спростувати інформацію з публікації і заборонив поширювати її надалі. Також він хотів, щоб ЗМІ компенсував йому збитки та судові витрати. Сума збитку в позові не зазначена.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо