В Японії жінки втомилися від традиції обовʼязкового дарування шоколаду на 14 лютого

Перегляди:
2163
Автор:
Ольга Матвєєва
Дата:

Японські жінки втомилися від традиції, за якою вони повинні роздавати шоколадні цукерки колегам-чоловікам на День святого Валентина, оскільки дарування найчастіше виявляється примусовим. До недавнього часу вважалося, що жінки на робочому місці мають купувати шоколад для своїх колег-чоловіків за традицією «Гирі теко». Про це пише The Guardian.

Передбачається, що чоловіки пригадають це 14 березня в «Білий день» — подію, вигадану виробниками шоколаду на початку 80-х для збільшення продажів. Але з'являється все більше свідчень того, що «Гирі теко» втрачає популярність.

В Японії День святого Валентина відзначається з 30-х років XX століття. Спочатку у японців було прийнято дарувати в це свято один одному солодкі подарунки. Згодом сильна комерціалізація значно змінила звичай. Сьогодні найбільш популярним подарунком є шоколад, причому подарунки повинна підносити дівчина як обранцям, так і своїм друзям. У другому випадку подарунок називається «Гирі теко» (ввічливий шоколад). Подарунок від чоловіка в цей день вважається немужнім. Подарунок, зазвичай білий шоколад, чоловік має зробити через місяць — у так званий «Білий день».

Для багатьох тиск, щоб уникнути образ і витрати великих сум на цукерки для колег, стає нестерпним. Деякі компанії забороняють цю практику, яку більшість працівників сприймають як форму зловживання владою і переслідування.

Дослідження показало, що понад 60% жінок замість цього будуть купувати шоколад як особисте задоволення 14 лютого. Понад 56% сказали, що подарують шоколад членам сім'ї, в той час як 36% зроблять такий же жест щодо партнерів або об'єктів закоханості. 35% сказали, що планують роздавати шоколадні частування чоловікам на роботі.

У середині 1950-х років у Японії почалося комерційне розповсюдження подарунків на День святого Валентина, що призвело до появи багатомільйонного ринку, на якому деякі виробники отримують значну частку своїх річних продажів всього за кілька днів.

Але відповідна реакція проти «Гирі теко» спонукала деяких кондитерів переглянути свої маркетингові кампанії.

Напередодні Дня святого Валентина в минулому році бельгійський шоколатьє Годіва викликав переполох у рекламній газеті, закликаючи підприємства заохочувати працюючих жінок не роздавати шоколад, якщо вони відчувають, що роблять це під примусом.

«День святого Валентина — це день, коли люди висловлюють свої справжні почуття, а не координують відносини на роботі», — йдеться в оголошенні.

У той час як окремі споживачі оцінюють свої можливості подарунків, з наближенням свята набирає обертів шоколадна одержимість в Японії.

Japan Airlines роздасть шоколад пасажирам — чоловікам і жінкам — на всіх своїх внутрішніх і міжнародних рейсах 14 лютого, а курорт з гарячими джерелами поблизу Токіо представив ванну, наповнену «шоколадною водою».


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо