Учені знайшли ознаки існування раніше невідомих предків людини

Ольга Матвєєва

Учені використовували штучний інтелект (ШІ), щоб ідентифікувати ознаки існування раніше невідомих вимерлих предків Homo sapiens. Про це пише Science Alert.

«Близько 80 000 років тому відбувся так званий вихід з Африки, коли частина населення, яка вже складалася з сучасних людей, залишила африканський континент і мігрувала на інші континенти, породивши все нинішнє населення», — пояснив біолог-еволюціоніст Хауме Бертранпетіт з Університету Помпеу Фабра в Іспанії.

По мірі того, як сучасні люди прокладали цей шлях в континентальній частині Євразії, вони також схрещувалися з представниками інших видів.

За допомогою статистичного методу дослідники знайшли докази того, що вони назвали «третьою інтрогресією» — архаїчною популяцією «примар», з якою сучасні люди схрещувалися під час африканської міграції.

На думку дослідників, ця невідома популяція складалася або з найближчих генетичних родичів неандертальців і денисівців, або зі стародавніх людей, які рано відгалузилися від лінії денисівської людини, або з їхньої суміші. Застосування такого роду аналізу ШІ вперше використали для дослідження людського походження.

Зʼясувалося, що крім неандертальської і денисівської популяції, які зробилии свій внесок у генофонд сучасної людини, існувала ще одна популяція.

• Денисівська людина («денисівець», Homo altaensis) — вимерлий підвид людей. Відомий з фрагментарного матеріалу з Денисової печери в Росії. Ще 40 тисяч років тому денисівці населяли територію в Азії.
  • Археологи єгипетського університету Ель-Мінья виявили в районі Туна-ель-Габаль (300 км від Каїра) некрополь з 40 муміями.
  • У грудні 2018 року в Єгипті виявили унікальну гробницю жерця. Її приблизний вік оцінюється в 4 400 років.