Вчені виявили гори на глибині більш ніж 660 кілометрів під землею

Ольга Матвєєва

Група вчених з Прінстонського університету та Інституту геології і геофізики в Китаї виявила існування топографічних елементів, у тому числі гір, глибоко під землею, на межі між верхньою і нижньою мантією. Вони розташовуються приблизно на глибині 660 кілометрів. Про це пише Phys.org.

Виявити їх допоміг аналіз сейсмологічних даних після землетрусу магнітудою 8,2 у Болівії в 1994 році. Моделювання розсіювання хвиль дозволило обчислити особливості кордону на глибині 660 кілометрів, яка виявилася навіть більш нерівною, ніж звичайні гори.

Геологи зазначають, що така статистична модель не може допомогти визначити висоту цих обʼєктів, проте передбачається, що вони вищі, ніж рельєф на поверхні земної кори.

Також дослідження визначило, що межі мантії можуть як змішуватися, так і чітко розокремлюватися в деяких місцях.

Враховуючи, що можливо виявляти лише сейсмічні хвилі, що проходять через Землю у її нинішньому стані, сейсмологи не можуть зрозуміти, як змінився інтерʼєр Землі за останні 4,5 мільярда років. Проте ці результати дають нову інформацію, щоб зрозуміти долю давніх тектонічних плит, які спустилися в мантію.

• Вчені виявили астероїд 2018 VG18, який уже назвали найбільш далеким обʼєктом з усіх, що коли-небудь спостерігалися в Сонячній системі.
  • Вчені Аерокосмічного управління США (NASA) в Гренландії, поблизу льодовика Гайявата, під товщею льоду виявили 35-кілометровий кратер, розташований на глибині близько 1,5 км. Якщо науковці підтвердять усі свої дані, то кратер увійде до 22 найбільших на планеті.