Геологічний Google. Науковці хочуть зібрати воєдино цифрові дані про всі геологічні зразки усього в світі

Катерина Коваленко

Британська геологічна служба збирається створити єдину цифрову базу даних, яка збере та систематизує інформацію про геологічні зразки. До неї мають увійти і вже наявні бази геоданих з усього світу, а також додаватимуться дані про нові зразки з офлайн-колекцій.

Як пише журнал Science, ця база даних має стати «геологічним Google».

Цифрове сховище дозволить ученим із різних країн отримати доступ до всіх даних, які є в галузі геологічних наук. Це допоможе науковцям досліджувати закономірності біорізноманіття протягом геологічного часу, розподіл металургійних родовищ, мережі підземних вод Африки та багато іншого, пише журнал.

Це не перша спроба створити цифрову базу геоданих, таку ідею вже втілили китайські науковці та підтримав уряд КНР.

До нової бази даних хочуть додавати ще неоцифровану інформацію, наприклад дані з однієї з найбільших у світі колекцій геологічних зразків у Британській геологічній службі. Зараз колекція розміщена у трьох величезних складах у Ноттінгемі у Великій Британії. Там зберігається близько трьох мільйонів скамʼянілостей, зібраних протягом понад 150 років по всій країні.

• Україна за результатами 2018 року здобула перше місце в рейтингу The Good Country Index в розділі внеску в науку, а підсумкова позиція країни — 75 зі 153. У версії рейтингу за 2017 рік Україна посідала 54 місце зі 163, також отримавши першість у розділі внеску в науку, а в 2016 році — 73 місце зі 163.
  • Група вчених з Прінстонського університету та Інституту геології і геофізики в Китаї виявила існування топографічних елементів, зокрема гір, глибоко під землею, на межі між верхньою і нижньою мантіями. Вони розташовуються на глибині приблизно 660 км.