The Guardian: Паніка навколо суїцидального «Момо челенджу» тільки нашкодила дітям

Автор:
Борис Васильківський
Дата:
The Guardian: Паніка навколо суїцидального «Момо челенджу» тільки нашкодила дітям

PSNI

Ефект вірусної паніки навколо ймовірної суїцидальної гри для дітей «Момо челендж», на думку громадських організацій, завдав куди більшої шкоди, ніж сама гра, пише The Guardian.

Що таке «Момо челендж»?

Вважається, що «Момо челендж» заохочує дитяче насильство, в тому числі і щодо себе, аж до суїциду. Передбачається, що завдання челенджу поширюють за допомогою месенджера WhatsApp через користувачів з аватарками у вигляді спотвореного жіночого обличчя з витріщеними очима.

Саме зображення Момо було створено компанією з виробницта спецефектів до виставки японських фільмів жахів.

Він набрав популярності?

Влітку 2018 року новинні сюжети про Момо залучили сотні тисяч користувачів у спеціалізовані групи з боротьби з цим явищем у Facebook. Також громадськість стурбували повідомлення про те, що челендж дістався до ролика на YouTube, в якому для залучення дітей використовувалося зображення героїні популярного мультсеріалу Свинки Пеппи. Утім, відеосервіс таку інформацію заперечує.

Що пішло не так?

Громадські організації зазначили, що, з одного боку, зараз не знайдено ніяких доказів того, що «Момо челендж» спочатку сам по собі завдав якоїсь шкоди. З іншого боку, на їх думку, подальша істерія в соцмережах, підігріта ЗМІ, могла піддати вразливих людей ризику, змусивши їх задуматися про заподіяння шкоди собі.

«Незважаючи на те, що [поширення інформації про Момо] було зроблено з благими намірами, публічне обговорення цього питання викликало інтерес у молодих людей», — розповіла менеджер зі шкідливого контенту в британському Центрі безпечного інтернету Кет Тремлетт.

The Guardian зазначає, що, судячи з усього, вир пліток, страхів та обговорень Момо призвів до появи наступних новин про челендж, підтримуючи таким чином високий інтерес до нього і працюючи на його популяризацію.

  • У Південноафриканській республіці (ПАР) пастор однієї з християнських церков провів «ритуал воскресіння померлого», чим спровокував флешмоб у соцмережах та отримав судовий позов від ритуального агентства.
  • Вчені навчили нейромережу генерувати текст. Їм довелося відмовитися від релізу, оскільки система виявилася «дуже хорошою». Коли алгоритму надають дані за темою, він може поговорити про те, як він розуміє її, і генерувати випадкові, але переконливі шматки тексту, будь то новини, зміна клімату, громадянська війна або фанфіки.