Аварія Boeing 737 MAX: світові авіакомпанії не відмовляються від літаків. А що в Україні?

Автор:
Олена Мельник
Дата:

Ефіопські авіалінії, перевізники в Китаї і на Кайманових островах тимчасово призупинили використання літаків Boeing 737 Max 8 після катастрофи, внаслідок якої загинули 157 осіб. Про це пише The Guardian .

«Після трагічної аварії Ефіопські авіалінії вирішили посадити весь флот B-737-8 MAX з 10 березня до подальшого повідомлення», — йдеться в заяві державної авіакомпанії, яка є найбільшою в Африці.

У понеділок, 11 березня, кілька авіакомпаній вказали, що не скасовуватимуть використання літаків Boeing 737 Max. Про це пише The New York Times. Індійська авіакомпанія-лоукостер SpiceJet заявила, що вона продовжить використовувати ці літаки, поки чекає вказівок від індійських регуляторів безпеки польотів. Авіакомпанія має 13 літаків Boeing 737 Max 8.

У Jet Airways, іншого індійського авіаперевізника, є девʼять Max 8 у парку, але, згідно з даними FlightRadar24, вони останнім часом не літали. Авіакомпанія перебуває у тяжкому фінансовому становищі.

У Південній Кореї Eastar Jet, яка експлуатує два літаки Max 8, заявила, що не планує відмовлятися від них. Дві інші авіакомпанії, Jeju і T Way Air, мають понад 60 літаків Max 8 під замовлення від Boeing і не планують скасовувати польоти.

Національна авіакомпанія Фіджі Fiji Airways заявила, що продовжить літати на своїх двох Max 8 і повністю впевнена в їхньої надійності.

Австралійська бюджетна авіакомпанія Virgin Australia, яка планує в листопаді отримати близько 30 літаків Max 8, заявила, що не скасовуватиме своє замовлення. Так само представник Air Niugini, національного перевізника Папуа — Нової Гвінеї, заявив, що він також довіряє Boeing і чекає доставки двох літаків.

Reuters пише, що пасажирські літаки Boeing 737 Max 8 норвезького лоукостера Norwegian Air продовжують працювати в звичайному режимі. У надійності своїх літаків впевнена й державна бюджетна авіакомпанія Обʼєднаних Арабських Еміратів Flydubai.

Як в Україні?

Як повідомили theБабелю в контакт-центрі найбільшого авіаперевізника України «Міжнародні авіалінії України», компанія використовує 30 Boeing 737 нового покоління, але серед них немає моделі MAX 8.

«До фонду МАУ входять 42 авіалайнери різних модифікацій, та є 30 Boeing 737 нового покоління — це Boeing 737 800 та Boeing 737 900», — відзначили в компанії.

За даними на офіційному сайті українського авіаперевізника SkyUp Airlines, зараз парк авіакомпанії складається з чотирьох середньомагістральних суден типу Boeing 737-800 NG (189 місць) та одного Boeing 737-700 NG (149 місць).

Авіакомпанія WINDROSE («Роза Вітрів») використовує шість літаків Airbus та сім Embraer.

Згідно з даними з відкритих джерел, пасажирський літак Boeing 737-800 є представником покоління NG (Next Generation) сімейства літаків Boeing 737. Літак розроблений для заміни моделі 737-400 і відрізняється від неї новим крилом, хвостовим оперенням, цифровим кокпітом і більш досконалими двигунами. Boeing 737-800 експлуатується в авіакомпаніях з квітня 1998 року, його продовжують виробляти серійно. При цьому 737-800 є найбільш популярною моделлю серед усіх літаків покоління NG.

Літак Boeing 737-900 є найбільш довгою модифікацією сімейства 737 Next Generation і не має аналогів у попередньому сімействі авіалайнерів 737 Classic. За розмірами він ближчий до Boeing 757 і Airbus A321. Ця модифікація може перевозити до 189 пасажирів.

  • 10 березня в Ефіопії після шести хвилин польоту розбився пасажирський Boeing 737 Max компанії Ethiopian Airlines. Він прямував зі столиці країни Аддис-Абеби в Кенію. На його борту перебували 157 осіб — громадяни 33 країн, зокрема 19 працівників Організації Обʼєднаних Націй. Усі вони загинули.
  • У жовтні 2018 року внаслідок катастрофи літака Boeing 737 індонезійських авіаліній Lion Air загинули 189 осіб, зокрема члени екіпажу. Після трагедії Федеральне авіаційне управління США попередило про неполадки обладнання у Boeing 737 Max. Як уточнив сам виробник, через помилкові показники системи контролю польоту літаки можуть піти в круте піке.