Зонд «Кассіні» допоміг вченим зробити нове відкриття про Титан. Його озера сезонні та заповнені метаном

Олена Мельник

NASA

Космічний апарат «Кассіні» (Cassini) ще в 2017 році завершив своє епічне дослідження Сатурна, але вчені досі використовують дані, які він відправив на Землю. Завдяки отриманій інформації вчені зробили нове відкриття про озера на Титані — найбільшому супутнику планети.

Маленькі рідкі озера в північній півкулі Титана мають глибину понад 100 метрів, розташовані на плато та заповнені метаном, пише Engadget. Дослідники вважають, що вони можуть бути сезонними. А щільність рідини на одній стороні північної півкулі абсолютно інша, ніж на другій.

Учені знали, що великі північні моря супутника заповнені метаном, але здивувалися, коли виявили, що невеликі озера теж переважно складаються з метану. Нові радіолокаційні вимірювання підтвердили, що озера мають глибину понад 100 м. Є також дрібні озера, які, здається, зʼявляються і зникають протягом сезонів, які набагато довші за земні: Титану потрібно близько 30 земних років, щоб обійти навколо Сонця. Озера на східному боці Титана сильно відрізняються від великих морів з низькою висотою, каньйонів і островів на західному.

Дані були зібрані під час останнього близького прольоту «Кассіні» біля Титана 22 квітня 2017 року.

• Корабель провів 20 років у космічній подорожі та 13 років вивчав Сатурн і його супутники. За цей час він передав на Землю 635 гігабайт даних і 453 тисячі знімків, які вчені вивчатимуть десятиліттями.