В Індійському океані вчені виявили активний підводний вулкан

Олена Козаченко

У листопаді минулого року геологи заявили, що на острові Майотта в Індійському океані відбуваються сейсмічні хвилі, які відчуваються по всій земній кулі, однак їх джерело було невідоме. Кілька місяців по тому вчені використовували моделювання, щоб дати відповідь, і висунули гіпотезу про гігантське підводне виверження вулкана. Про це пише Science Alert.

Тоді вчені вважали, що це явище може бути повʼязане з рухом мас магми під Землею. Ця гіпотеза була висунута на основі даних GPS, згідно з якими Майотта перемістилася за 40 місяців на 60 мм на схід і 30 мм на південь. Творці гіпотези вважають, що рух архіпелагу і дивні вібрації вказують на спустошення одного гігантського сховища магми під островом, проте для перевірки цього припущення необхідні нові дослідження.

У березні вчені частково підтвердили теорію переміщення магми під Майоттою, тоді острів уже почав опускатися приблизно на 1 см на місяць у напрямку руху магми. Тоді ж учені висунули теорію про найбільше в історії людства підводне виверження, при цьому магма з нього не досягла морського дна, а пішла в різні відкладення.

Коли науковці попрямували туди, де, на їхню думку, розташований епіцентр виверження, то виявили активний вулкан, що піднімається на 800 метрів від морського дна і розтягується до 5 кілометрів вздовж океану.

Дані сейсмометрів свідчать про існування великої магматичної камери між 20 і 50 кілометрами під поверхнею Землі. При цьому шлейф вулканічної породи досяг тільки глибини 2 кілометри, тому на поверхні не було видно ніяких слідів виверження.

Наразі французький уряд розробляє план евакуації жителів острова Майотта, оскільки на цій території і далі відбуваються підземні поштовхи.

«Уряд повністю мобілізовано для вивчення і подальшого розуміння цього виняткового явища і вживання необхідних заходів, щоб запобігти ризикам, які воно нестиме», — йдеться в прес-релізі Міністерства внутрішніх справ Франції.

Тим часом на острів була направлена місія з підтримки громадянської безпеки.