Ми написали, що кампанію Зеленського фінансував бізнес-партнер Януковича-молодшого. Виявилося, це його повний тезка. Просимо вибачення

Перегляди:
6471
Автор:
Катерина Коберник
Дата:

Артем Марков / Дар'я Светлова / theБабель

Четвертого червня на нашому сайті вийшов матеріал під заголовком «Ми проаналізували виборчий фонд Володимира Зеленського. Серед приватних донорів — бізнес-партнер Януковича-молодшого і соціолог, який обслуговував Арбузова». Написала його журналістка Марія Ульяновська, правив головний редактор Гліб Гусєв. Матеріал ґрунтувався на фінансовому звіті кандидата Володимира Зеленського, який він подав у Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).

У шостому абзаці ми написали, що великим донором кампанії був бізнесмен Андрій Савченко. Ми назвали його бізнес-партнером Олександра Януковича, молодшого сина експрезидента-втікача. «Великого донора Володимира Зеленського звати Андрій Савченко. Він зробив одну з найщедріших пожертв на кампанію Зеленського — 1,5 мільйона гривень. Савченко родом з Росії, отримав українське громадянство у 2002 році. Бізнесмен є власником чи засновником восьми компаній. Його бізнес-партнер — син колишнього президента Віктора Януковича [...] Разом із Олександром Януковичем він володіє підприємством з обслуговування та ремонту автомобілів МПП «Десна-Н».

Ми перевірили цю інформацію. Твердження виявилося неправдивим. Андрій Савченко насправді володіє «Десною-Н» разом із Олександром Вікторовичем Януковичем. Проте це не син експрезидента, а його повний тезка.

— На відміну від усіх фірм Януковича-молодшого, «Десна-Н» не перебуває під санкціями.

— У сина експрезидента і співзасновника «Десни-Н» не збігаються адреси реєстрації. Син експрезидента Олександр Янукович зареєстрований у Донецьку, його тезка Олександр Янукович — у Києві.

— Колишній директор «Десни-Н» Геннадій Макухін телефоном підтвердив, що співзасновник компанії Олександр Янукович — повний тезка Януковича-молодшого.

Наскільки ми можемо судити, наш матеріал мав негативні наслідки для репутації виборчого штабу Володимира Зеленського. На основі цього матеріалу новини або передруки випустили, серед інших, «Обозреватель», РБК-Украина та «Апостроф» (наступного дня «Обозреватель» опублікував спростування).

Редакція приносить вибачення Володимиру Зеленському, працівникам його виборчого штабу, співвласнику «Десни-Н» Андрію Савченку та своїм читачам. Перед публікацією ми спробували взяти в Андрія Савченка коментар, але нам не вдалося з ним звʼязатися. Ми також зверталися за коментарем у штаб партії «Слуга народу». Там нам повідомили, що пожертви приймала бухгалтерія, у якої не було можливості скрупульозно перевірити всіх донорів. Усе це, втім, у жодному разі не виправдовує нашу помилку.

Інформація в матеріалі була саме помилкою; це не наслідок злого наміру чи політичного замовлення. Ми просимо за неї вибачення. theБабель проводить незалежну редакційну політику. Вона дозволяє нам писати на теми, які ми вважаємо суспільно важливими, і визнавати свої помилки, коли ми помиляємося.