У Boeing зізналися, що не планували виправляти дефект у літаках до 2020 року. Але катастрофа в Індонезії змусила

Автор:
Тетяна Павлова
Дата:

Liam Allport / Flickr

Компанія Boeing не планувала виправляти помилки в роботі автоматизованих систем літака моделі 737 MAX до 2020 року, повідомляє агентство Associated Press.

Два американських законодавці вирішили ознайомитися з планами компанії щодо модернізації Boeing 737 MAX. Згідно з отриманими даними, компанія мала намір лише в 2020 році виправити помилку, через яку в кабіні пілотів не лунав сигнал тривоги в разі несправності датчиків кута атаки , що могло призвести до включення системи MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) — «Системи поліпшення характеристик маневреності».

Збій у роботі цієї системи, ймовірно, призвів до двох авіакатастроф в Індонезії та Ефіопії.

У компанії підтвердили, що за виправлення дефекту планували взятися лише після випуску нової версії моделі з великою кількістю посадкових місць. «Ми не впоралися з впровадженням коректної системи оповіщення про некоректну роботу датчика кута атаки і тепер працюємо над виправленням даного недоліку», — сказав прес-секретар авіаконцерну Гордон Джондро.

Він зазначив, що всі лайнери моделі 737 MAX обладнають відповідною функцією, перш ніж буде повністю дозволено їх експлуатацію.

За даними агентства, з цією проблемою компанія Boeing почала працювати після першої катастрофи в Індонезії.

  • На початку червня компанія Boeing повідомила, що на 312 літаках їхнього виробництва в передкрилках може бути встановлена деталь з дефектом. Йдеться про 179 літаків Boeing 737 MAX і 133 літаки Boeing 737 NG.
  • Компанія Boeing ще за рік до авіакатастрофи в Індонезії знала про несправність датчиків кута атаки в літаках 737 MAX і приховувала від перевізників інформацію про те, що на моделях MAX була відключена стандартна функція безпеки Disagree Alert.
  • 29 жовтня літак Boeing 737 MAX 8 авіакомпанії Lion Air впав у море. На борту перебували 189 осіб, зокрема троє дітей. Крім того, цим рейсом летіли 20 чиновників Міністерства фінансів Індонезії. Після трагедії Федеральне авіаційне управління США попередило про неполадки у обладнанні FMA. Як уточнив сам виробник, через хибні показники системи контролю польоту літаки можуть піти у круте піке.
  • 10 березня в Ефіопії після шести хвилин польоту розбився пасажирський Boeing 737 компанії Ethiopian Airlines. Він прямував зі столиці країни Аддис-Абеби в Кенію. На його борту перебували 157 осіб — громадяни 33 країн, у тому числі 19 співробітників Організації Обʼєднаних Націй. Усі вони загинули. Після цих двох катастроф польоти Boeing 737 MАX призупинили по всьому світу.