Вчені перекваліфікували Оумуамуа з «корабля прибульців» у комету

Костя Андрейковець
Вчені перекваліфікували Оумуамуа з «корабля прибульців» у комету

1I/Оумуамуа

Joy Pollard / Gemini Observatory / AURA / NSF

Вчені встановили, що виявлений міжзоряний обʼєкт 1I/Оумуамуа («посланець здалеку» в перекладі з гавайської) — це не «корабель прибульців», а обезпилена комета.

Про це йдеться в двох звітах досліджень, які були опубліковані в журналі Nature.

Обʼєкт виявили в 2017 році завдяки телескопу на Гаваях. Довгаста форма, відсутність кометного шлейфу, крива траєкторія, червоне світіння, слабке прискорення та «нехтування» сонячним тяжінням породили міфи про іншопланетний корабель. Тепер міжнародна група вчених довела неспроможність цієї теорії.

Відсутність кометного хвоста зумовлена тим, що обʼєкт часто контактував із «домашньою» зіркою, у полі якої він перебував. Це призвело до випаровування речовин на поверхні Оумуамуа, що зробило його «сухим». Слабке прискорення викликано виділенням газів, які вириваються після нагрівання.

Сигароподібну форму Оумуамуа (230 х 40 х 40 метрів) вчені пояснити не змогли, але при цьому зазначили, що поки людству відомі лише два міжзоряних обʼєкти (другий — Ultima Thule), а тому даних дуже мало, щоб пояснити цю особливість. Вони припускають, що, можливо, така форма природна для тіл, які еволюціонували далеко від Сонця.