У серцях людей знайшли мільярди токсичних часток через забруднене повітря. Чим це небезпечно?

Аліна Дяченко

Дослідники з Ланкастерського університету виявили зв'язок між серцевими захворюваннями і забрудненням повітря — вони знайшли в серцях людей мільярди токсичних часток.

Дослідження проводилося в Мехіко (Мексика), а його результати були опубліковані в журналі Environmental Research.

Кількість виявлених часток становила від 2 до 22 млрд на грам тканини — це в 2—10 разів більше, ніж у дев'яти контрольних суб'єктів, які жили в менш забруднених місцях. Так, навіть у наймолодшого суб'єкта дослідження, якому було три роки, можна було побачити пошкодження в клітинах серця, які містили крихітні токсичні частинки.

Дослідники вважають, що ці багаті залізом частинки, вироблені транспортом і промисловою діяльністю, можуть бути основною причиною сталого статистичного зв'язку між брудним повітрям і хворобами серця.

Вчені зазначають, що велика кількість наночастинок може становити серйозну проблему для охорони громадського здоров'я. Так, за даними ВООЗ, яка заявила про надзвичайну ситуацію, 90% населення планети живе в середовищі з токсичним повітрям.

У зв'язку з цим в організації закликають скоротити забруднення і зменшити кількість цих частинок. «Наше дослідження попереднє, але результати і наслідки були дуже важливі, щоб не повідомити інформацію», — розповіла професор Барбара Мейхер.

Крім того, три роки тому, в іншому дослідженні, її колеги виявили аналогічні наночастинки в мозку людини, що допомогло їм встановити зв'язок між хворобою Альцгеймера і забрудненням повітря.

Вона також відзначає, що результати дослідження є актуальними для всіх країн: «Немає абсолютно ніяких підстав очікувати, що це буде інакше в будь-якому іншому місті».

Що це означає для людей?

Нове дослідження є першим прямим доказом того, що багаті залізом наночастинки можуть спричинювати серцеві захворювання. Крихітні частинки серйозно ушкоджують клітини людини і є значним компонентом забруднення повітря. Багаті залізом наночастинки перебувають всередині мітохондрій, які є джерелом енергії і завдяки яким ваше серце ефективно працює.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо