CNN: Ассанж керував втручанням в американські вибори з посольства Еквадору

Перегляди:
1874
Автор:
Олена Козаченко
Дата:

У розпорядження CNN потрапили документи, які свідчать про те, що засновник WikiLeaks Джуліан Ассанж отримував від хакерів посилки з матеріалами, повʼязаними з президентськими виборами у Сполучених Штатах.

Зазначається, що Ассанж отримав їх під час кількох підозрілих зустрічей на території посольства Еквадору в Лондоні. У звітах є дані про те, що він перетворив посольство на «командний центр» і керував низкою «руйнівних викриттів», які серйозно вплинули на президентську кампанію у США в 2016 році.

Документи підкріплюють припущення, висловлене спецпрокуром США Робертом Мюллером в доповіді за підсумками розслідування російського втручання у вибори: представники інших країн могли приносити Джуліану Ассанжу в посольство викрадені файли.

«Він зустрічався з росіянами і хакерами світового рівня в критичні моменти, часто розмовляючи з ними по кілька годин. Він також придбав нове потужне обчислювальне та мережеве обладнання для полегшення передачі даних за кілька тижнів до того, як WikiLeaks одержала від росіян матеріали, отримані завдяки зламу. Свідоцтва також додають новий вимір до звіту Мюллера, в якому він показував, яким чином WikiLeaks допомогла росіянам втрутитися у вибори в США», — йдеться в розслідуванні CNN.

З ким конкретно спілкувався Ассанж, не до кінця ясно, оскільки він міг проводити в посольство для конфіденційних зустрічей людей без перевірки документів, а також видаляти їхні імена з книги гостей. У розслідуванні журналістів зазначається, що нібито встановлені особи двох хакерів — Ендрю Мюллера-Магуна та Бернда Фікса. Крім того, Ассанж нібито зустрічався з росіянкою Яною Максимовою, про яку нічого не відомо. Хоча він мав кабінет для переговорів, іноді, підозрюючи стеження, він вважав, що краще проводити зустрічі в жіночому туалеті.

Також зазначається, що Джуліан Ассанж пʼять разів зустрічався зі співробітниками телеканалу RT. Двічі він спілкувався з керівником RT в Великій Британії Миколою Богачихиним, який на одній із зустрічей передав йому USB-накопичувач. Богачихин пояснив CNN, що зустрічався з Ассанжем, оскільки телеканал випускав програми з його участю. Це підтвердила й головний редактор RT Маргарита Симоньян.

Сам Ассанж завжди заперечував, що працює на Кремль, і наполягав, що джерелом витоків був «не російський уряд і взагалі не держава».


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter — ми виправимо