NASA розслідує перший злочин на орбіті. До нього причетна астронавтка, чий вихід у космос скасували останньої миті

Марина Колесниченко

NASA почало розслідування інциденту зі зломом банківського рахунку з борту Міжнародної космічної станції (МКС), що може стати першим злочином у космосі. Про це пише The New York Times.

Американська астронавтка Енн МакКлейн зізналася, що під час перебування на орбіті без відома своєї дружини зайшла на її банківський рахунок. У цей час на Землі тривав процес розірвання їхнього шлюбу.

Ексдружина МакКлейн подала на неї скаргу за несанкціонований доступ та викрадення особистих даних до Федеральної торговельної комісії США, а також генеральному інспектору NASA. У свою чергу МакКлейн не вважає, що вчинила правопорушення.

Як працюють закони в космосі?

За угодою країн, що спільно володіють МКС — США, Росії, Японії, Канади і Європейського космічного агентства — на людину, яка перебуває в космосі, поширюються закони її країни. Це ж стосується і майна на борту. Це передбачає, що МакКлейн будуть судити за законами США.

• Енн МакКлейн повернулася з космосу в червні цього року — вона провела шість місяців на борту МКС і була відібрана для виходу у відкритий космос 8 березня у складі виключно жіночої групи астронавтів. В останній момент її участь скасували, оскільки, як зазначили в NASA, не виявилося скафандра потрібного розміру.
  • 22 березня астронавти NASA Енн МакКлейн і Нік Хейг вийшли у відкритий космос з борту МКС. Вони модернізували її енергетичне обладнання і вели онлайн-трансляцію.