Темні плями на Венері можуть бути ознаками інопланетного життя — японські вчені

Анна Воробйова

Вчені Агентства аерокосмічних досліджень Японії, що вивчають поверхню Венери, виявили, що дивні темні плями біля поверхні планети впливають на її клімат. На їхню думку, це може бути ознакою присутності позаземного життя на планеті, пише видання The Independent.

Вчені знають про скупчення мінеральних речовин на поверхні Венери понад століття, з часом ці плями змінюються.

«Передбачається, що частинками, що утворюють темні плями, є хлорид заліза (III), алотропи сірки та діоксид сірки. Однак поки що присутність цих речовин не може пояснити властивостей темних плям, їх утворення та поглинання», — сказала Йон Джу Лі, авторка нової доповіді.

Спостереження показують, що частинки в цих темних плямах мають однаковий розмір і поводяться аналогічно до мікроорганізмів, які можна знайти в атмосфері Землі. Поряд з іншими доказами, це призвело до того, що дехто з найвідоміших у світі вчених, серед яких Карл Саган, припустили, що тіньові ділянки можуть бути життям.

Також учені виявили, що в період з 2006 по 2017 рік кількість відбитого від планети світла назад у космос скоротилася вдвічі, а потім знову почала зростати.

Ці зміни мали великий вплив на кількість сонячної енергії, що поглиналася хмарами. Спостерігалась активність в атмосфері планети: хмари, що рухалися зі швидкістю більше 200 миль на годину.

• Астрономи виявили над Землею невеликий обʼєкт, що нагадує «порожній мішок для сміття». Його діаметр становить лише кілька метрів, і він дуже легкий. Обʼєкт назвали A10bMLz. Найімовірніше, це шматок якогось легкого металу, наприклад, фольги, який залишився в космосі після запуску ракети.
  • За допомогою космічного телескопа TESS відкрили три невеликі екзопланети біля червоного карлика L 98-59, розташованого відносно недалеко від Землі. Розміри і маси цих планет можна порівняти з земними, проте жодна з них не розташована в «зоні життя», тобто там, де може існувати рідка вода.
  • Астрономи знайшли новий клас планет, що містять дуже багато елементів, з яких складаються сапфіри і рубіни. Цілком можливо, що вони можуть виблискувати.