Український астроном відкрив міжзоряну комету. США показали її перше кольорове зображення

Марина Колесниченко

Астрономам у США вдалося отримати кольорове зображення першої міжзоряної комети C/2019 Q4 (Borisov), яку відкрив український астроном Геннадій Борисов з окупованого Росією кримського Бахчисарая.

Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті американської обсерваторії Gemini, розташованої на вершині сплячого вулкану Мауна-Кеа в штаті Гаваї.

Астрономи вели спостереження за C/2019 Q4 за допомогою багатоцільового спектрографа Gemini 9—10 вересня. «Зображення вдалося отримати завдяки здатності Gemini швидко регулювати спостереження за такими обʼєктами, як цей, який характеризується коротким періодом видимості», — зазначив представник обсерваторії Ендрю Стівенс.

Відкриття Борисова

57-річний Геннадій Борисов — український астроном, співробітник Кримської станції Астрономічного інституту імені Штернберга МДУ, більше 10 років вивчає космічні обʼєкти та власноруч збирає телескопи. Перше відкриття комети зробив 2013 року. Відтоді Борисов відкрив сім комет.

Комета C/2019 Q4 була виявлена українським астрономом Геннадієм Борисовим 30 серпня 2019 року на межі сузірʼїв Рисі та Рака. Комета діаметром приблизно 20 км з невеликим хвостом рухається зі швидкістю 30 км/с.

• NASA спільно з Європейською космічною агенцією показали нову фотографію Сатурна, яку телескоп Hubble зробив 12 вересня. На знімку можна в деталях роздивитися систему кілець Сатурна. Також чітко видно чотири з 62 супутників планети.
  • Науковці з Великої Британії створили перший у світі квантовий компас. Пристрій було розроблено на гроші Міністерства оборони країни, і це справжня революція в навігації.
  • Супутник LightSail 2 успішно розгорнув своє сонячне вітрило, яке дозволить йому рухатися в космосі. Площа розгорненого вітрила сягає 32 кв. м. Воно складається з чотирьох трикутних частин, зʼєднаних між собою рамами з кобальтового сплаву.