Бородянський: Закон про дезінформацію буде направлений на ЗМІ, які мають політичний інтерес

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:

Facebook / StarLightMedia

Міністр культури Володимир Бородянський наголосив, що майбутній законопроєкт щодо регулювання діяльності ЗМІ буде направлений на медіа, які переслідують політичні інтереси. Про це він сказав в інтерв’ю «Українській правді».

«Є ЗМІ, які ставлять собі за мету не розбудову демократичного суспільства, а переслідують у своїх матеріалах подекуди якісь економічні або політичні інтереси», — заявив він.

Бородянський наголосив, що є «дуже тонка грань між критикою, свободою слова і захистом інформаційного поля від дезінформації».

«Ми повинні її провести. Зрозуміло, що ми не захистимось від всіх варіантів маніпуляцій і дезінформації, але ми повинні закрити 90% таких зловживань», — розповів міністр про свої очікування від майбутнього закону.

Бородянський вважає, що на внутрішньому ринку України є медіа, які можуть бути повʼязані з країною-агресором.

«Якщо говорити про те, звідки виходить основна загроза, так — від Російської Федерації. Як вона виходить — чи зсередини країни, чи тільки ззовні — вона є і там, і там. Вона на різних шарах суспільства», — додав він.

За результатами досліджень, які навів міністр, тільки 8% українців можуть відрізнити фейк від правди. Тому одним з викликів України в інформаційній війні, додає він, є дезінформація, що «становить загрозу національним інтересам і навіть існуванню країни».

«Є дослідження, в якому говориться, що тільки 8% людей від всього населення України можуть відрізнити фейк від нефейку. 8%! Тобто 90 відсотків не можуть цього зробити… І я вважаю, що ми відповідально повинні до цього підійти і встановити правила розвитку і захисту свого інформаційного простору», — сказав Бородянський.

За його словами, раніше презентовані ініціативи щодо боротьби з дезінформацією спрямовані на контент, який споживається всередині країни.

«Неважливо, він зовнішній, внутрішній. В цьому відмінність — тобто ми не направляємо свої зусилля в принципі на якихось конкретних людей або інституції, ми направляємо свої зусилля на контент», — наголосив Бородянський.

У ході підготовки ініціатив у Мінкульті вивчали досвід європейських країн, зокрема Великої Британії та Франції.