В Україні запустили електронний сервіс, який замінить паперові квитанції

Автор:
Ольга Березюк
Дата:

На засіданні Кабінету міністрів 24 грудня проголосували за запуск електронного сервісу для перевірки оплати квитанцій. Про це написав міністр Кабміну Дмитро Дубілет у Telegram.

«За допомогою цього сервісу можна перевіряти квитанції в електронній формі, а не вимагати їх у папері з мокрою печаткою. Зараз, якщо ви сплачуєте держпослуги (паспорт, авто, рагс тощо), у вас вимагають квитанцію з банку. Тому ви зазвичай не можете просто платити через інтернет-банк або мобільний додаток», — написав Дубілет.

Як працює сервіс:

1. Замість паперової квитанції ви надаєте просто її код.

2. Той, хто перевіряє платіж, заходить на check.gov.ua та вводить цей код.

Також Дубілет наголосив, що сервіс дозволяє заощаджувати, оскільки не потрібно сплачувати комісію під час оплати квитанції в банку.

Наразі до сервісу підʼєднані два банки — ПриватБанк і monobank. Інші банки долучаться найближчим часом. Як наголосив міністр, щоб закріпити запуск сервісу, Кабмін запустить гарячу лінію, куди українці зможуть скаржитись, якщо держслужбовці будуть відмовлятися приймати квитанції в електронній формі.

Крім того, сьогодні Мінцифри представило соцдослідження щодо навичок українців у користуванні цифровими послугами. Згідно з даними міністерства, зовсім не володіють цифровими навичками 15,1% українців, а володіють низьким рівнем цифрових навичок 37,9% громадян. 34% українців у віці 18—70 років за останній рік ставали об’єктом хоча б одного з видів шахрайських дій в інтернеті, а серед молоді у віці 10—17 років ставали жертвами онлайн шахрайства 49,5% українців. Найбільш незахищеними в інтернеті є молодь до 16 років та люди за 60.