NASA планує розгорнути в одному з кратерів Місяця найбільший в історії радіотелескоп

Олег Панфілович

Національне управління США з аеронавтики та дослідження космічного простору (NASA) має намір встановити в одному з кратерів Місяця найбільший з існуючих радіотелескопів. Про це пише Sciencealert.

Управління виділило $125 тис. на цей проєкт. Його суть полягає в тому, щоб за допомогою місяцеходів розтягнути в кратері на зворотному боці супутника Землі дротяну сітку діаметром близько 1 кілометра. У центр кратера планується встановити підвісний приймач.

Зазначається, що такий радіотелескоп міг би вимірювати довжину хвиль і частот, які не можуть бути зафіксовані з Землі, досліджувати іоносферу та інші частини радіошуму, що оточує планету.

Saptarshi Bandyopadhyay

«Радіотелескоп міг би зробити величезні наукові відкриття в області космології, спостерігаючи за раннім всесвітом у діапазоні довжин хвиль 10—50 м (смузі частот 6—30 МГц), який люди досі не досліджували», — цитує видання технолога робототехніки Саптарші Бандьйопадяй з Лабораторії реактивного руху NASA.

На сьогодні найбільшим радіотелескопом є FAST, діаметр якого становить 500 метрів. Телескоп встановлений у китайській провінції Гуанчжоу. Зазначається, що цей телескоп вже зафіксував невідомі раніше швидкі сплески радіохвиль з глибин космосу. Водночас фахівці скаржаться, що через велику кількість супутників на низькій навколоземній орбіті досліджувати космос з поверхні нашої планети стає дедалі важче.