Китайські науковці виявили новий тип свиного грипу, який може спричинити пандемію

Ангеліна Шеремет

Christopher Carson / Unsplash

Науковці з Китаю виявили новий тип свиного грипу, який може викликати пандемію. Грип називається G4 й походить від типу H1N1, що спричинив пандемію у 2009 році. Про це йдеться в американському журналі наукових досліджень Proceedings of the National Academy of Sciences.

З 2011 до 2018 науковці взяли 30 тисяч мазків у свиней з 10 китайських провінцій та у ветеринарних клініках. Це дозволило їм виявити 179 свиних вірусів. Більшість з вірусів була новим типом, який домінував серед свиней у 2016 році.

Дослідники провели багато експериментів, включно на тхорах, яких використовують у дослідження грипу, адже тварини мають симптоми, схожі до людських. Тести показали, що G4 викликає у тхорів більш серйозні симптоми, аніж інші віруси. Експерименти показали, що будь-який імунітет, отриманий після грипу, не захищає від G4.

Науковці кажуть, що вірус вже передається від тварин до людини, але поки немає ніяких доказів того, що він може передаватися від людини до людини — наразі це головне занепокоєння вчених.

«Викликає занепокоєння той факт, що зараження людиною вірусом G4 буде підвищувати ризики пандемії», — пишуть дослідники.

Автори роботи закликали вжити термінових заходів для спостереження за людьми, які працюють зі свинями.

Начальник відділу ветеринарної медицини в Кембриджському університеті Джеймс Вуд сказав: «Ця наукова робота є корисним нагадуванням про те, що ми постійно піддаємося ризику появи нових патогенних мікроорганізмів. Люди мають більший контакт із тваринами, яких вирощують на фермі, аніж з дикими. Не треба забувати, що вони можуть стати джерелом пандемічних вірусів».