Просте миття не допоможе. Вчені зʼясували, що патогенні бактерії можуть проникати прямо в рослини

Олег Панфілович

Bailey Heedick / Unsplash

Бактерії збудників інфекційних захворювань можуть проникати всередину рослин таким чином, що б їх не можна було просто змити проточною водою перед вживанням в їжу.

Про це повідомляє ScienceAlert.

Біолог Харш Бейс з Університету штату Делавер розповів, що бактерії використовують продихи рослин, крихітні повітряні отвори в листках, які відкриваються і закриваються природним чином, дозволяючи рослинам дихати.

Команда вчених зʼясувала це, вивчаючи, як продихи на шпинаті реагували на патогени сальмонели, лістерії та кишкової палички, здатні вражати рослини, не залишаючи слідів. Дослідники стверджують, що в міру того як імунітет рослин змінюють для підвищення врожайності, а також у міру близькості до худоби, збільшується і ризик їх зараження. При цьому зараження може статися, коли рослини обробляються руками людини.

«Харчова промисловість невпинно працює над тим, щоб зробити продукт максимально безпечним. Але ми вирощуємо ці продукти іззовні, тому вони доступні для дикої природи, вітру, пилу і води, які можуть передавати мікроорганізми. Це складна ситуація», — пояснив мікробіолог Калі Ніл з Університету штату Делавер.