Науковці нарешті зрозуміли, звідки береться поганий запах під пахвами. У всьому винний один особливий мікроб

Дмитро Мрачник

Wallpaper Flare

Науковці з Нью-Йоркського університету виявили в пахвах людини особливий мікроб, який, імовірно, дістався нам у спадок від приматів. Він поглинає потові виділення та виробляє речовину з різким неприємним запахом. Це добра новина для виробників дезодорантів — нарешті вони зможуть поцілити в потрібних мікробів.

Про це повідомляє Nature.

Запах тіла — це характерна риса Homo sapiens, проте його роль у поведінці людини та еволюції малозрозуміла. Людський організм сам по собі не виробляє пахучих секрецій — до більшості неприємних ароматів нашого тіла причетні бактерії, які харчуються виділеннями.

Проте більшість мікроорганізмів на нашій шкірі не причетна до неприємного запаху, і довгий час науковці не могли зрозуміти, хто саме створює різкий запах брудного тіла.

Знайдений мікроб зветься Staphylococcus hominis, він живе у пахвах, де розташовані апокрінові залози. Мікроорганізм цікавиться виділеннями лише з цих залоз і під час їх поглинання за допомогою особливого ензиму, який раніше не був відомий науці, виділяє тіоалкоголь, що й призводить до характерного сирно-цибульного запаху.

Наприклад, бактерія Staphylococcus aureus, яка теж живе на людській шкірі, не продукує запахів, хоча генетична відмінність між ними невелика. Таким чином, дослідження зможе допомогти виробникам дезодорантів — нові розробки будуть поцілювати саме у Staphylococcus hominis і не зачіпатиме інші бактерії, які не причетні до появи поганого запаху.