Біологи змогли «воскресити» спори мікробів, які були в анабіозі понад 100 млн років

Костя Андрейковець

Група американських і японських біологів змогла успішно «розбудити» спори мікробів віком близько 101,5 млн років. Вони перебували у стані анабіозу в неживій зоні дна Тихого океану, в осадових відкладеннях порід, сформованих у середині крейдового періоду.

Про це пишуть AFP і журнал Nature Communications.

Зразки витягли з дна в околицях островів Кука у 2010 році під час експедиції бурового корабля JOIDES Resolution.

При дослідженні осадових порід вчені виявили, що вони є пористими і в них тримався кисень (невелика кількість). Саме цей факт наштовхнув учених на думку, що в породах залишаються живі мікроби часів динозаврів. Десять років біологи витратили на те, щоб «оживити» мікробів і змусити їх рости в незвичному середовищі. «Розбудити» мікроорганізми вдалося за допомогою поживних речовин, які містили важкі ізотопи вуглецю й азоту.

Спостереження показали, що у мікробів низька швидкість обміну речовин, а розмножуються вони у вісім разів повільніше, ніж інші види мікробів, які живуть на дні океану. При цьому як основне джерело живлення вони не брали запропоновані вченими речовини, а споживали ті сполуки, які були в «рідних» породах.

Біологи зазначають, що організми являють собою особливу цінність, оскільки їхні геноми майже не змінилися за час анабіозу, а їхня ДНК допоможе вивчити еволюцію бактерій починаючи з мезозойської ери.