Учені довели, що стародавні крокодили полювали на динозаврів

Костя Андрейковець
Учені довели, що стародавні крокодили полювали на динозаврів

Deinosuchus

Tyler Stone

Учені довели, що предки американських алігаторів — доісторичні крокодили дейнозухи (Deinosuchus) — полювали на великих динозаврів.

Про це йдеться в останніх результатах дослідження палеонтологів і археологів з Університету штату Айова, пише The New York Times.

Науковці проаналізували знайдені раніше рештки дейнозухів, а також нові скамʼянілості, які виявили в західному Техасі. Аналіз показав, що сила щелепи дейнозухів дозволяла вбивати навіть найбільших хижих динозаврів. Це підтвердили й сліди на скамʼянілостях низки динозаврів. Дейнозух, найімовірніше, влаштовував засідки на динозаврів, коли вони пили з водойм.

Учені також зʼясували, що дейнозухи ділилися на три підвиди, які жили на території сучасних США: Deinosuchus hatcheri та Deinosuchus riograndensis жили на заході від штату Монтана до північної Мексики, а також Deinosuchus schwimmeri — на сході від Нью-Джерсі до Міссісіпі. У період від 75 до 82 мільйонів років тому, коли жили дейнозухи, континент був розділений морем.

Палеонтологи виявили останки дейнозуха ще в середині XIX століття. Цей вид докладно був описаний в 1909 році, але його здатність полювати на динозаврів залишалася теорією. Дейнозух був завдовжки не менше 10 метрів. Його розмір можна порівняти з автобусом, а розмір зубів хижака — з бананами.