Скоро «чорна п’ятниця»! Куди бігти по великі знижки? Як зрозуміти, що вони чесні? Поради для всіх, хто чекає на розпродаж

Перегляди:
19426
Автор:
Ріта Дудіна
Дата:

Чорна п’ятниця

Артем Марков / Дар'я Светлова / theБабель

Двадцять дев’ятого листопада в Україні всьоме розпочнеться «чорна п’ятниця» – кілька днів, коли великі магазини одягу, косметики та побутової техніки дають знижки від 20 до 70 відсотків. «Чорна п’ятниця» зазвичай продовжується на вихідних та в «кіберпонеділок», коли знижки пропонують в багатьох інтернет-магазинах, але дехто оголошує її раніше. Разом з персональною стилісткою та асистенткою з покупок одягу Єлєною Міловідовою, персональним асистентом з покупок побутової техніки Євгенієм Барабашем та засновником майданчика Skidochnik Василем Степанюком theБабель відповідає на головні питання про те, як купувати у «чорну п’ятницю» розумно і з задоволенням.

Що таке «чорна п’ятниця»?

Це неофіційне свято знижок по всьому світі. Його започаткували в США у 1950-х і святкують наступного дня після Дня подяки. Точно невідомо, чому ця п’ятниця саме чорна, однак за однією з версій «чорна» походить від виразу in the black — «вийти в плюс». В Україні «чорна п’ятниця» з’явилася приблизно у 2013 році, але масштабною стала із 2016-го.

Всі оголошують знижки у «чорну п’ятницю»?

Зазвичай так. Великі мережі на кшталт «Алло», Rozetka, «Епіцентр», «Фокстрот» та інші планують отримати у «чорну п’ятницю» до тридцяти відсотків від усіх річних продажів. Так само і ретейлери одягу Lamoda, Modna Kasta або великі монобрендові майданчики як H&M.

Знижки будуть на все?

Майже на все. З кожним роком асортимент товарів істотно збільшується. Великі маркетплейси (на кшталт Rozetka чи «Алло»), а також великі ретейлери (як «Епіцентр», «Фокстрот» та інші) організовують розпродажі, які складаються з десятків категорій. У кожній категорії є свої хіти і зазвичай це товари з дійсно великими знижками, часто популярні бренди.

І як знайти великі знижки?

Їх можна відстежувати на кількох сайтах: Skidochnik, Blackfridays та у Telegram-чатах «Чорна п’ятниця Україна», «Черная пятница UA».

Як зрозуміти, що ці знижки чесні?

Щоб дізнатися, чи не накручували ціну, треба фотографувати цінники на потрібні речі до «чорної п’ятниці» і порівнювати їх з вартістю під час розпродажу. Невеликі і менш досвідчені компанії більше схильні виставляти нечесні і завеликі знижки в 70—80%. Тому найбезпечніше шукати менші знижки (30—40-відсоткові) у більших і старіших мережах — «Алло», Rozetka, «Епіцентр», «Фокстрот» тощо. Через конкуренцію вони змушені продавати якісний товар за будь-яких акцій — «чорна п’ятниця», Новий рік чи розпродаж старих моделей.

Lamoda, Modna Kasta, Rozetka, H&M оголошують на «чорну п’ятницю» знижки до 50—70%, проте все одно треба фотографувати цінники до акції. У більшості магазинів знижки не відрізняються від будь-яких інших святкових, наприклад на Гелловін. Минулого року знижки на одяг у «чорну п’ятницю» виявилися не такими чесними, як на побутову і дрібну техніку.

Як купити саме те, що мені потрібно?

Головне — завчасно і без метушні розібратися, чого вдома насправді бракує, порівняти ціни на кілька схожих товарів і стежити за вартістю того, який сподобався найбільше. Для одягу і техніки принципи загалом однакові, проте з одягом складніше, бо це більш індивідуальні речі.

  • За кілька днів до розпродажу перегляньте свій гардероб і випишіть, чого вам бракує, щоб він «працював». Часто це не одяг, а взуття під певні брюки або спідницю, які нема з чим носити. Шопінг-лист налаштує вас на кілька певних речей і покупки не будуть хаотичними.
  • Визначтесь, що і де ви хочете купити, аби завчасно приміряти цю річ і в спокійній обстановці придивитися до деталей. Міряйте до початку метушні і керуйтеся правилом «більше міряти і менше купувати». Наприклад, на попередніх примірках ви можете зрозуміти, що вам підійдуть блузки і не підійде жодна з модних сорочок чоловічого крою. Тому у «чорну п’ятницю» ви точно не візьмете сорочки, навіть зі знижкою 80%. Або виявиться, що річ вашого звичного розміру саме в цьому магазині вам не підходить і треба йти в інший — це нормально, бо у брендів свої лекала та різні розмірні сітки.
  • Вийдіть до великого дзеркала. Біля нього зазвичай краще світло, ніж у примірочних, і легше зрозуміти, як на вас сидить одяг. Сфотографуйте себе і цінники: фото допоможе порівняти ціни і роздивитися річ удома, зрозуміти, до чого вона пасує, та вибрати найвигіднішу.

Хочу купити щось необдумано та не дорікати собі за це. Як це зробити?

У такому настрої краще не купувати побутову техніку — це дорогі та вдумливі покупки. Аби «просто витратити гроші», можна купити одяг нейтральних елегантних кольорів — бежевий, шоколадний, темно-синій, білий, сірий, кольору «верблюжа шерсть», який зручно носити кілька сезонів і поєднувати з будь-чим. Це сорочки, водолазки, піджаки, пальто, плащі, светри. Вони неяскраві, тому варто шукати їх в кінці магазину. Для настрою можна купити також сезонні аксесуари, які швидко приміряються: шарфи, браслети, підвіски. Завжди хороша інвестиція в гардероб — взуття.

Якщо я купив/купила речі з дуже великою знижкою, то все одно зможу їх повернути?

Так, розмір знижки не має значення. У магазин можна повернути будь-який товар, якого немає в «Переліку товарів, що не підлягають обміну або поверненню». Товар повертають упродовж 14 днів від дня покупки у тому вигляді, в якому придбали, обовʼязково пред’являють чек.