У США триває «мильна опера» за участі Джеффа Безоса, Дональда Трампа і таблоїда Enquirer. Тепер там ще й саудівський принц — переказуємо матеріал WSJ

Перегляди:
2829
Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:

Phillip Faraone / Getty Images for WIRED25

Тиждень тому засновник і глава Amazon Джефф Безос оголосив, що його шантажує видавництво American Media, яке випускає National Enquirer: редакція таблоїду роздобула його інтимні фотографії. Володіє видавництвом Девід Пекер — заслужений медіа-магнат, який приятелює з Дональдом Трампом і намагався отримати фінансування у правлячої сімʼї Саудівської Аравії. The Wall Street Journal розповідає, як видавництво «цілувало дупу» принца Мохаммеда бін Салмана, а потім консультувалося з міністерством юстиції США.

Після того як між Джеффом Безосом і Девідом Пекером виник конфлікт, американська преса звернула увагу на те, як повʼязані між собою видавництво American Media, уряд США і правляча сімʼя Саудівської Аравії.

Компанія American Media не раз намагалася привернути увагу правлячої саудівської сімʼї, а разом з нею і саудівські інвестиції. Востаннє компанія спробувала заслужити прихильність спадкоємного саудівського принца Мохаммеда бін Салмана в березні 2018 року. Тоді American Media випустила глянцевий журнал під назвою «Нове королівство» тиражем 200 тисяч примірників. У ньому не було жодної рекламної смуги — тільки хвалебні матеріали про Саудівську Аравію і лідера країни, якому того року виповнилося 32 роки.

Після цього компанія консультувалася в міністерстві юстиції США, чи варто їй реєструватися як іноземному агенту. Справа в тому, що матеріал про принца Салмана перед публікацією надсилали саудівському чиновнику і врахували його побажання щодо текстів і фотографій. При цьому компанія не підписувала з саудитами контракт і не отримувала від них гроші. Анонімне джерело у видавництві розповіло WSJ, що журнал випустили, «щоб поцілувати його [принца Мохаммеда бін Салмана] дупу, коли він приїхав в гості — сподівалися, що він вкладе гроші в компанію, але це не спрацювало».

Публікація про саудівського принца привернула увагу американської преси, зокрема й через близьке знайомство Девіда Пекера і президента США Дональда Трампа. Починаючи з 2016 року Трамп зʼявився майже на третині зі 122 обкладинок таблоїду National Enquirer, який видає Пекер. За словами анонімного джерела, ставши президентом, Трамп похвалив Пекера під час їхньої зустрічі в червні 2017-го. «Скільки обкладинок у мене, а скільки в Арнольда Шварценеггера?» — запитав тоді глава США.

У минулому Девід Пекер купував права на публікацію історій, які компрометують Трампа, і «ховав» їх в архіві. Про це стало відомо, коли Пекер уклав угоду про імунітет з федеральними прокурорами США в обмін на свідчення проти колишнього адвоката Трампа Майкла Коена. Тепер через конфлікт з Безосом ця угода може опинитися під загрозою.

У жовтні минулого року в турецькому посольстві Саудівської Аравії вбили колумніста The Washington Post Джамаля Хашоггі. Постійне висвітлення цієї події на сторінках газети TWP, якою володіє Джефф Безос, ставило під загрозу і репутацію саудівського принца, і його стосунки з Трампом.

На це Джефф Безос натякнув у своїй недавній колонці, де він розповів, як його шантажує видавництво American Media і чому це може бути політичним замовленням. Глава Amazon написав про «саудівський слід» в історії з публікацією його особистих повідомлень National Enquirer у січні цього року.

Сам Дональд Трамп 12 лютого заявив, що не знав про плани National Enquirer опублікувати подробиці особистого життя Безоса.

Адвокат видавця Девіда Пекера стверджує, що джерело цієї інформації жодним чином не повʼязане з Саудівською Аравією. Причетність своєї країни заперечує і голова саудівського МЗС Адель аль-Джубейр. А конфлікт між Безосом і Пекером він називає «мильною оперою».