Столичний кінотеатр «Київ» зачинився на інвентаризацію і готується змінити орендаря. Що відбувається всередині? (Спойлер: розруха.)

Перегляди:
9514
Автор:
Гліб Гусєв
Дата:
Столичний кінотеатр «Київ» зачинився на інвентаризацію і готується змінити орендаря. Що відбувається всередині? (Спойлер: розруха.)

Хол кінотеатру «Київ».

Юлія Вебер / theБабель

«Київ» — головний фестивальний центр столиці й останній кінотеатр у центрі міста, який не входить до великої мережі. У 2019 році міська влада змінила орендаря «Києва» і закрила будівлю на інвентаризацію. Сьомого червня біля кінотеатру розпочався стихійний протест. Активісти висунули претензії до міськадміністрації (їй дорікають у тому, що вона не дочекалася рішень судів і зайшла в будівлю з допомогою «Муніципальної охорони») і до нового орендаря (його звинувачують у тому, що він не представив концепцію розвитку). Побоюються й того, що новий орендар перетворить кінотеатр на майданчик для заробляння грошей, а некомерційне, артхаусне кіно відійде на другий план. Кореспондент theБабеля Гліб Гусєв побував у «Києві», подивився, у якому стані він опинився за колишнього орендаря, і розпитав керівників «Сінема-центру» про те, що чекає на кінотеатр.

«Київ» — муніципальний кінотеатр, він належить місту. Двадцять років ним керувала компанія «Культурний центр», у цієї ж компанії будівля перебувала на балансі. Четвертого січня 2019 року закінчився договір оренди, який «Культурний центр» уклав з адміністрацією міста, а точніше — з Департаментом комунальної власності (ДКВ). Договір продовжувати не стали. ДКВ оголосив конкурс на управління кінотеатром. П'ятнадцятого квітня в ньому перемогла компанія «Сінема-центр» — це великий оператор мережі мультиплексів, розташованих у великих торгових центрах. Нинішній орендар результати конкурсу не визнав і подав на міську адміністрацію в суд. Він наполягає, що за умовами договору мав першочергове право на те, щоб продовжити його термін.

Далі між ДКВ і «Культурним центром» почалася бюрократична війна, яка триває досі. Перш ніж укласти договір з новим орендарем, ДКВ мав повернути будівлю кінотеатру на баланс комунального підприємства «Київкінофільм». Для цього він надіслав «Культурному центру» поштою акти приймання-передачі. Чотирнадцятого травня, не чекаючи, поки нинішній орендар їх підпише, ДКВ, «Київкінофільм» і «Сінема-Центр» уклали договір оренди будівлі. Вартість оренди для «Сінема-центру» становить 2 мільйони 544 тисячі гривень на місяць — це в 54 рази більше, ніж платив нинішній орендар.

За словами представників ДКВ, вони кілька разів намагалися провести інвентаризацію будівлі. Проводити її ДКВ зобов'язаний за участю директора «Культурного центру» Вілії Бондаренко — зробити це їм не вдалося. Сьомого червня працівники ДКВ прийшли в кінотеатр з «Муніципальною охороною» і зупинили роботу кінотеатру. «Культурний центр» оголосив, що будівлю захоплюють рейдери, — після цього й почався стихійний протест.

Зайшовши в будинок, «Муніципальна охорона» забарикадувала сходи картонними стендами і розмотала пожежні рукави — на випадок якщо кінотеатр будуть штурмувати.

Юлія Вебер / theБабель

theБабель побував у кінотеатрі «Київ» вранці 13 червня. Загальна його площа — 7 300 квадратних метрів. Ми пройшли всіма його поверхами — від підвалу до горища, побували в залах, кінопроєкційних, технічних і роками занедбаних приміщеннях. До опечатаних «Київкінофільмом» приміщень ми потрапити не змогли. Крім того, ми не заходили у праве крило будівлі — тут колись розташовувався кінозал на 250 місць; «Культурний центр» віддав його піцерії Mister Cat.

У нульові роки на мінус першому поверсі кінотеатру працювали казино, бар і більярдний клуб. Залишки їхніх меблів, обладнання, ігрові автомати та будівельне сміття, що не прибрали після демонтажу, досі зберігаються тут. По суті, мінус перший поверх, площа якого складає 1 500 квадратних метрів, орендар «Культурний центр» перетворив на сміттєзвалище — зокрема й горючих матеріалів (наприклад, дерев'яних брусів).

(Вже після виходу матеріалу директор «Культурного центру» Вілія Бондаренко пояснила, що до 2016 року підвал і мінус перший поверх перебували в суборенді у ТОВ «Порт». «Ці приміщення використовували як бомбосховіще... Ми до нього доступу не мали. Усі ці приміщення були закриті.»)

Юлія Вебер / theБабель

Юлія Вебер / theБабель

Юлія Вебер / theБабель

Частина комунікацій кінотеатру (проводка, каналізація) прокладена через пролами в стінах мінус першого поверху. Поверхом нижче — підвал, звідки бере початок система вентиляції. Повітря забирають з ями в підвалі та за допомогою вентиляторів подають у кінозали.

Юлія Вебер / theБабель

Пожежна сигналізація в будівлі не працює — можливо, тому що її не міняли з 1954 року. Пожежні виходи з обох залів («Червоного» та «Синього») закриті дверима та ґратами. «Муніципальна охорона» забарикадувала їх меблями. На верхніх рівнях кінотеатру розташовані дві кінопроекційні та горище.

Юлія Вебер / theБабель

(Коментар директора «Культурного центру» Вілії Бондаренко: «[Пожежна сигналізація] у справному стані. У всіх залах є кондиціонери, які забезпечують циркуляцію повітря. Система подачі повітря з підвалу, яка показана на фото, не працює вже років 40.)

theБабель поговорив з керівниками «Сінема-центру» — головою ради директорів Максимом Григор'євим і керуючим директором Любов'ю Лісовською. Вони розповіли, що відбуватиметься з кінотеатром далі. Якщо коротко — на нового орендаря чекає великий обсяг паперової роботи.

Для початку Департамент комунальної власності проведе інвентаризацію і поверне «Культурному центру» його майно. Після того як «Сінема-центр» прийме будівлю на баланс, він має підписати з Департаментом культури КМДА так званий «охоронний договір на пам'ятку культурної спадщини» (кінотеатр проектували в кінці 1940-х). Для цього Департамент культури складе плани приміщень і визначить, які частини будівлі (стіни, елементи фасаду й оздоблення) належать до пам'ятки культури — їх новий орендар зобов'язаний буде зберегти. Далі «Сінема-центр» має скласти проектну документацію на ремонт того, що він має право ремонтувати, і на реставрацію того, що він зобов'язаний буде відреставрувати, — все це й стане частиною охоронного договору.

За вироки топ-корупціонерам тепер відповідає голова Антикорупційного суду Олена Танасевич. Хто вона, звідки прийшла та що далі. Великий фічер

Перегляди:
5073
Автор:
Оксана Коваленко
Дата: