Джеффа Вільямса називають наступником гендиректора Apple. Він одягається як Тім Кук і копіює його стиль керівництва — переказуємо матеріал Bloomberg

Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:
Джеффа Вільямса називають наступником гендиректора Apple. Він одягається як Тім Кук і копіює його стиль керівництва — переказуємо матеріал Bloomberg

Джефф Вільямс під час презентації Apple Watch

Apple

Операційний директор Apple Джефф Вільямс нещодавно зайняв позицію директора з дизайну після Джонатана Айва і став другою людиною в компанії. Тепер його називають головним наступником нинішнього гендиректора Тіма Кука. У них багато спільного — від манери керівництва до стилю одягу. Одним з головних досягнень Вільямса стала розробка «розумного» годинника Apple Watch. Ще він керує глобальними операціями компанії — від закупівель і поставок складників до розробок обладнання та програмного забезпечення. Однак деякі співробітники вважають, що Вільямсу буде складно знайти спільну мову з дизайнерами. Через це можуть виникнути труднощі на новому етапі розвитку компанії. Сам Кук поки що не збирається у відставку, у Apple це питання не коментують, а Вільямс відмовляється давати інтервʼю. tһеБабель переказує великий матеріал Bloomberg про нового претендента на посаду глави Apple.

Ще минулого місяця про головного операційного директора Apple Джеффа Вільямса мало хто згадував за межами компанії. Він опинився в центрі уваги, тому що очолив студію дизайну після того, як пішов Джонатан Айв. Це зробило Вільямса другою людиною в компанії після гендиректора Тіма Кука та найвірогіднішим його наступником.

Колишні та нинішні співробітники компанії розповіли Bloomberg, що Вільямс — дисциплінований і вимогливий керівник, чий стиль керівництва сильно перегукується з манерами нинішнього гендиректора. Він так само не схильний до радикальних і ризикованих рішень у дусі більш прозорливого попередника Кука — Стіва Джобса.

Свою карʼєру в Apple Вільямс почав у 1998 році з посади менеджера із закупівель — він проводив переговори з постачальниками складників. За часів Джобса він пробився у топменеджери — став старшим операційним віцепрезидентом. При Кукові Вільямс запамʼятався в основному тим, що тягав з собою величезну папку з даними про плани розробки та просування продуктів, щоб на нарадах майже миттєво відповідати на будь-яке питання гендиректора. Ще він ретельно записував усе сказане у кишеньковий блокнот.

Вільямс — фанат піших і велосипедних прогулянок. На роботу він зазвичай приїздить близько сьомої ранку і затримується в офісі допізна, а в перервах між зустрічами може покататися на велосипеді. Колеги говорять про нього як про врівноважену та тиху людину. «Бувало, що ніхто навіть не знав, що Вільямс бере участь у телефонній конференції, поки він раптово не вклинювався в середині розмови». Він буває вимогливим і навіть різким на зборах керівництва, але більшість працівників впевнені, що він таким чином просто грає роль «поганого поліцейського».

Що спільного у Тіма Кука та Джеффа Вільямса:

  • обидва зростали на півдні Америки;

  • отримали ступінь магістра ділового адміністрування в Університеті Дʼюка;

  • до Apple працювали в IBM;

  • нині Вільямс обіймає ту ж посаду, що й Кук до того, як очолити компанію;

  • Вільямс часто копіює стиль одягу свого начальника — джинси і незаправлена сорочка.

Десять років тому Вільямс кілька місяців керував командою проєктування мобільних пристроїв Apple. Але головним його досягненням в компанії стала лінійка Apple Watch. Він очолив команду з їх розробки у 2013 році, після того як запропонував використовувати «розумні» годинники для моніторингу здоровʼя. За кілька місяців до виходу першої моделі у деяких співробітників, які тестували пристрій, зʼявилася алергія на нікель, що використовується в корпусі. Тоді Вільямс утилізував тисячі вже виготовлених годинників і запустив паралельне виробництво з іншим видом нікелю. Також тестувальники звернули увагу, що головне нововведення Вільямса — механізм, який дозволяє годиннику менш інтенсивно вібрувати, — з часом виходить з ладу через корозію. Тоді він відкликав і цю партію. Зрештою ті, хто зробив попереднє замовлення, не отримали бракований товар. Хоча через це довелося затримати постачання в магазини і доставку онлайн-замовлень.

Apple Watch не вдалося одразу ж стати хітом, як це було з iPhone або з iPad. Але поступово компанія почала захоплювати ринок фітнес-браслетів з підключенням до інтернету. Минулоріч половина виручки цього ринку припала на продукти Apple. Під час презентації Apple Watch у 2015 році Вільямс вперше виступив публічно, розповівши про роботу компанії у сфері охорони здоровʼя. Згодом він анонсував усі наступні моделі Apple Watch.

У компанії Вільямс виконує багато завдань: контролює весь ланцюжок постачання і закупівлі матеріалів, а також дослідження і розробки додатків для здоровʼя та фітнесу; керує службою підтримки AppleCare і деякими фінансовими підрозділами. Тепер він ще й стежить за тим, як розвиваються усі гаджети Apple і заради цього скликає щотижневі зустрічі. Співробітники згадують, що на стадії розробки AirPods Вільямсу не подобалася їхня форма, тому на наради він приходив у звичайних дротяних навушниках.

Наприкінці 90-х Apple врятувалася від банкрутства завдяки дорогим продуктам з видатним дизайном, які стали хітами продажів. Тоді саме дизайн-команда на довгий час посіла центральне місце в корпоративній культурі. Але за вісім років керівництва Кука контроль над розробкою продуктів поступово перехопила операційна команда. Сам Кук поки що не збирається у відставку, але судячи з того, що його можливим наступником тепер називають Вільямса, Apple буде й надалі дотримуватися цієї стратегії.

Колишній співробітник дизайн-підрозділу Apple згадує, що Вільямс знаходив спільну мову з програмістами та інженерами, а от з дизайнерами йому це вдавалося важко. «Він підходить до всього з операційної точки зору і хоче скрізь бачити цифри і графіки, але в дизайні вони не завжди важливі».

Колишній маркетинговий директор Apple Майкл Гартенберг вважає, що гендиректор може й не мати далекосяжної стратегії, але в такому разі йому потрібен далекоглядний соратник. «У Кука був Джоні Айв. Тепер, коли він пішов, виникає питання: хто стане новим провидцем, який поведе компанію до наступного етапу». За часів Кука ринкова вартість Apple виросла вдвічі і перевищила трильйон доларів. Але в останні роки продажі iPhone, на які припадало дві третини доходу компанії, ростуть дуже слабко. А на ринках Індії і Китаю Apple зіткнулася з серйозною конкуренцією.

Один із колишніх топменеджерів Apple говорить, що в оточенні Кука є люди з більшим досвідом у розвитку продуктів. Однак зараз Вільямс «ближче за всіх до Кука, і якщо ви вважаєте, що Кук все робить правильно, то так, це хороша кандидатура наступника». Проте наразі в компанії це питання не коментують, а сам Вільямс відмовляється від інтервʼю.