75 років тому розвідка США випустила керівництво з бюрократичного саботажу в тилу нацистів. Здається, за ним досі працюють у багатьох компаніях

Перегляди:
5257
Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:

Артем Марков / Дар'я Светлова / theБабель

Під час Другої світової війни американська розвідка уклала секретне керівництво з саботажу в тилу противника. Дотримуючись цієї інструкції, саботажник навіть без спеціальної підготовки і грошей міг уповільнити і навіть зупинити виробництво — виключно бюрократичними методами. Йому потрібно було затягувати робочі наради, ухвалювати помилкові рішення, відкладати вирішення важливих завдань, перекладати відповідальні завдання на неефективних працівників. Оглядач theБабеля Сергій Пивоваров через 75 років прочитав керівництво і вибрав основні інструкції, які досі використовують керівники та співробітники великих компаній (ми ні на що не натякаємо).

У 1944 році Управління стратегічних служб США (попередник ЦРУ) випустило секретне «Польове керівництво з простого саботажу». Документ розсекретили у 2008 році. Це 32-сторінкова брошура, в якій йдеться про «тихі» ненасильницькі методи, які на відміну від підривів та інших руйнувань не потребують спеціальної підготовки та коштів.

Це інструкції про те, як прості люди можуть знизити ефективність і продуктивність на заводах і фабриках, в офісах і на транспортних лініях. Вони засновані на «універсальних можливостях ухвалювати помилкові рішення. Цей вид діяльності, який іноді називають «людським фактором», часто призводить до нещасних випадків, затримок і загальних перешкод навіть за нормальних умов».

Через 75 років у ЦРУ визнають, що «деякі інструкції здаються застарілими; інші ж залишаються напрочуд актуальними, а разом вони нагадують про те, як легко можна підірвати продуктивність і порядок». Ось основні з таких «вічних» інструкцій з корпоративної бюрократії, які можна застосувати в роботі сучасних компаній по всьому світу.

Під час конференцій, робочих зустрічей та засідань:

  • Наполягайте на тому, щоб все робилося за «каналами». Ніколи не допускайте скорочення строків прийняття рішень заради прискорення процесу.
  • Виступайте з «промовами». Говоріть якомога частіше і довше. Розтягуйте виступ історіями з особистого досвіду та «патріотичними» коментарями.
  • Передавайте всі важливі питання до комітетів для «подальшого вивчення і розгляду». Намагайтеся створити якомога більше таких комітетів — не менше пʼяти.
  • Якомога частіше порушуйте нерелевантні питання, сперечайтеся про точні формулювання резолюцій.
  • Повертайтеся до питань, ухвалених на останньому засіданні, і намагайтеся знову порушити питання про їхню доцільність.

Для керівників і менеджерів:

  • Заохочуйте неефективних працівників, незаслужено підвищуйте їх по службі та доручайте їм найвідповідальнішу роботу. Дискримінуйте ефективних співробітників і несправедливо скаржтеся на їхню роботу. При наймі нових працівників давайте їм неповні або оманливі інструкції.
  • Збільшуйте паперову роботу: вимагайте письмових розпоряджень у кількох примірниках, ведіть тривале листування про деталі завдання і ставте нескінченні запитання.
  • Влаштовуйте конференції, коли є більш важлива робота.
  • Збільшуйте кількість процедур і дозволів. Подбайте про те, щоб для схвалення треба було пройти щонайменше три інстанції.
  • Виконуючи робочі завдання, завжди починайте з найменш важливих. Вимагайте їхнього бездоганного виконання і відправляйте на доопрацювання з будь-якого приводу.

Для співробітників:

  • Працюйте повільно. Намагайтеся якомога частіше влаштовувати перерви. Забувайте інструменти, щоб за ними доводилося повертатися. Затримуйтеся в туалеті довше, ніж потрібно.
  • Виконуйте свою роботу погано і звинувачуйте в цьому неякісне обладнання або інших співробітників. Скаржтеся, що все це заважає вам ефективно виконувати свою роботу.
  • Заповнюйте робочу документацію нерозбірливо, з помилками, забувайте вказувати потрібну інформацію. Удавайте, нібито не розумієте інструкцій іноземною мовою, навіть якщо ви її знаєте. Дошкуляйте керівництву непотрібними уточнювальними питаннями, пояснюючи це тим, що хочете ефективно виконувати свою роботу.
  • Ніколи не передавайте свої навички та досвід новому або менш кваліфікованому працівнику.
  • Поширюйте тривожні чутки та плітки.

У брошурі є інструкції для «тихого» саботажу в транспортній сфері. Водіям автобусів пропонують проїжджати зупинки, де «противник» хоче вийти. Таксистам — їхати максимально довгим маршрутом, щоб не лише витратити час «противника», але й додатково підзаробити. Працівникам залізниці — «помилково» продавати два квитки на одне місце, влаштовувати плутанину з багажем і «випадково» виводити хибну інформацію на табло.

Мені поставили діагноз — вітиліго. Чи потрібно лікувати захворювання і як навчитися з ним жити

Перегляди:
4311
Автор:
Роксана Рублевська
Дата: